Coopr wordt onderdeel van Candid platform

Candid maakt vandaag bekend dat Communicatiebureau Coopr zich aansluit bij Candid platform. De oprichters, Jody Koehler en Jos Govaart, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Coopr vormen. Met deze nieuwste uitbreiding zet Candid de volgende stap in het samenbrengen van alle disciplines voor marketing en communicatie in een volledig geïntegreerd platform voor adverteerders.
Coopr is in 2009 opgericht en gevestigd in Rotterdam en Antwerpen en werkt voor bekende opdrachtgevers zoals adidas, Coca-Cola, Coolblue, LinkedIn en TikTok.
Coopr blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder zijn eigen naam opereren. “Met de aansluiting bij het Candid platform behouden we onze individualiteit maar kunnen we direct ons aanbod verdiepen en verbreden en onze klanten meer geïntegreerde en andere disciplines aanbieden”, zeggen eigenaren Jody Koehler en Jos Govaart. Daarnaast is de samenhang tussen PR en andere communicatiedisciplines meer dan ooit relevant. Goede merkideeën worden het meest geloofwaardig uitgedragen via PR-inzet.”
Ruud Wanck, CEO van Candid: “Coopr is een absoluut A-merk op het gebied van PR en corporate communicatie. Hun ondernemende spirit sluit perfect aan op onze platformstrategie waarin we sterke en onderscheidende bureaus samenbrengen in een geïntegreerd platform. Binnen Candid behouden bureaus hun eigen cultuur en identiteit maar hebben onze klanten altijd direct toegang tot onze diensten over de volle breedte van het marketing- en communicatievak. Met de komst van Coopr hebben we nu ook op het – steeds belangrijker wordende – gebied van PR en corporate communicatie, een toonaangevend bureau binnen ons platform.”
Deze uitbreiding sluit naadloos aan bij de groeiambities van Candid. Door overnames van de mediabureaus STROOM, M2Media en BBK media, het digitale bureau Online Company en digital experience bureau Havana Harbor, social media expert Daily Dialogues, reclamebureau XXS, brand designspecialist Millford en marketing innovatie bureau Cogonez, ontwikkelde Candid zich in de afgelopen jaren tot het grootste onafhankelijke marketing- en reclameplatform van Nederland. Dit jaar zullen nog meer overnames volgen, zowel in binnen- als buitenland. “Met de toevoeging van een kwalitatief hoogwaardig bureau als Coopr, laten we nogmaals de groeiambities van ons platform zien”, aldus Candid oprichter & bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.