Shake-in

"Ook al zit het sentiment tegen, toch durven wij met onze financiers de stap aan om een nieuw bedrijf in de markt te zetten." Dat zegt Bert Dijkshoorn, directeur van W-asp, een asp voor websales en marketingtoepassingen. Het eerste kapitaal komt van Fujitsu-Siemens en Informix. Dijkshoorn denkt binnen drie jaar een marktaandeel tussen de vijf en tien procent te kunnen veroveren. Daar is nog wel een investeringsronde aan het eind van dit jaar voor nodig.
Dat vrouwen zich steeds meer en bewuster met geldzaken bemoeien, was de reden voor Ilse om met de Rabobank in zee te gaan. Samen zetten ze Geldonline op, als onderdeel van Vrouwonline. De bank wil financiële producten verkopen en zoekt daarom zoveel mogelijk virtuele 'A-lokaties'. De twee bedrijven stoppen samen ruim twee miljoen gulden in de site.
De financiële site maakt de overstap naar Engeland. Daar heeft het bedrijf een beursspel overgenomen, en commercieel directeur Erik Visser heeft daar een team omheen gebouwd. De Engelse site heeft een andere naam – "IEX betekent daar nog minder dan hier" – en zal onder de naam Citycomment.co.uk te vinden zijn. Verdere Europese uitbreiding wordt niet uitgesloten.
Nog nooit is er zo geheimzinnig gedaan over de naam van een site die overal in de wandelgangen al lang en breed bekend was. Na een mislukte poging tot overname van Nu.nl (te duur) probeert uitgever PCM het nu met een eigen nieuwssite. Hoofdredacteur Froukje Santing heeft een redactie van tien man aan het werk gezet. Mocht er alsnog een fusie komen tussen de nieuwssites; domeinnaam Ennu.nl is helaas al bezet.
"Online advertising portal", zo heeft Steven Pieneman zijn site Admanager gedoopt. Hier kunnen bezoekers terecht voor informatie over advertentiemogelijkheden op Nederlandse websites. Daarmee richt de site zich op adverteerders, mediaplanners en reclamebureaus. Een van de doelen: de markt doorzichtiger en inzichtelijker maken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond