Actie “Win een Vliegtuig” trekt 150.000 deelnemers

De actie 'Win een vliegtuig' is een succes geworden, zegt organisator Hot Orange . Gisteren liep de actie af en werden de winnaars bekend gemaakt. In totaal hebben 150.000 mensen deelgenomen aan de actie. Uit de voorlopige cijfers van de webwinkel blijkt dat het met name om niet-klanten van de winkel gaat.
Hot Orange heeft de actie opgezet met partners ATP, Ilse, Metro en Sky Radio. De winnaar krijgt een weekend een vliegtuig ter beschikking om zelf gekozen bestemmingen op te zoeken. Door vrienden en bekenden in te schakelen kon een deelnemer de eigen kansen op winst vergroten.
Hot Orange-ceo Roel de Hoop vergelijkt de actie met die van vorig jaar, waarbij een Audi werd weggegeven. "Toen deden er zo'n 40.000 mensen mee, en twintig tot 25 procent van die deelnemers is toen ook klant bij ons geworden. Als we die score nu weer halen, dan is de actie zeer geslaagd te noemen." De uitdaging voor de vijf organisatoren ligt er volgens De Hoop nu in om de deelnemers te converteren naar klanten.
Maar 'win een vliegtuig' is ook een soort ontwikkelingswerk voor internet, geeft De Hoop toe. "Met dit soort acties proberen we de internetter wat actiever te krijgen, daarna gaan ze het online kopen vanzelf ontdekken. Zolang de helft van Nederland nog niet online koopt, blijft het inderdaad een beetje ontwikkelingswerk wat we doen".
Een groeiend klantenbestand blijft belangrijk voor de winkel: Hot Orange is momenteel in de afrondende fase voor een strategische overeenkomst met een partij die logistiek en inkoop moet gaan verzorgen. Tegelijk lopen besprekingen met een investeerder. Ook die moeten binnen veertien dagen afgerond zijn.
Eerder gaf De Hoop aan in het eerste kwartaal van dit jaar met nieuwe partners naar buiten te willen komen. Dat traject heeft dus enige vertraging opgelopen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond