Deel dit artikel
-

JungleRating wil dienstverlening webwinkels in kaart brengen

Een nieuwe partij richt zich op de beoordeling van webwinkels. JungleRating , dat morgen van start gaat, wil via een door de Vrije Universiteit ontwikkeld systeem de dienstverlening van verschillende branches in kaart brengen. Het systeem moet de consument helpen de juiste winkels te vinden.

De oprichters van Junglerating, Geert Jan Smits en Matthijs Kanis, willen dat het bedrijf een autoriteit wordt die online retailers vergelijkt en waardeert. Volgens hen is het voor de consument moeilijk een juiste keuze te maken uit het grote aantal internetwinkels. Voor de producent is het niet eenvoudig onderscheidend te zijn en klanten te binden.

Volgens Matthijs Kanis is het model van de VU betrouwbaar. "Zij baseren hun uitkomsten op basis van 110 vragen waarop een eenduidig antwoord mogelijk is. De verschillende factoren van dienstverlening zijn daardoor meetbaar gemaakt." Zo wodt er onder meer gelet op productvergelijking en -informatie, de wijze waarop met de consument wordt gecommuniceerd, de kwaliteit van het advies, en de betalingsmogelijkheden.
Op dit moment zijn de sectoren computerwinkels, reisbureaus, veilinghuizen en warenhuizen in kaart gebracht. In de loop van het jaar moet dat aantal sectoren fors worden uitgebreid.

De oprichters hebben enige ervaring in de vergelijkings- en onderzoekshoek. Kanis is uitbater van Belegger.nl , Smits werkte als consultant bij Hay Management Consultants.

Deel dit bericht

5 Reacties

Jeroen Remijnse

Nou, succes. Jeroen RemijnseJaysar Prijs- en Shopvergelijker

Mark Lakerveld

De mogelijkheden van internet blijven onbenut. Online shops focussen op prijs in plaats van op een goede dienstverlening. De Amerikanen weten wel hoe het moet.

alewijn

Wat is dit nou weer voor een loze opmerking: ik denk ook dat er te veel op de prijs wordt gefocused en niet op de service en/of gemak. Maar op wat of wie sloeg die opmerking bij dit artikel. En trouwens die Amerikanen weten het ook nog helemaal niet, niemand weet het nog. Een beetje naief.

Remco Nederpel

De bijdrage die internet levert aan markttransparantie is evident. Junglerating brengt ons transparantie in de kwaliteit van de dienstverlening per webwinkel. De webwinkeliers zullen meer op de kwaliteit moeten letten wat het vertrouwen van de consument bij het doen van een virtuele aankoop zeker zal versterken. Veel succes!

ricardo

De heren Smits en Kanis hebben theoretisch helemaal bij het rechte end. Echter als rasechte oude rot in retailland ben ik de mening toegedaan dat online verkopen middels www nog echt in haar kinderschoenen staan. Een theoretisch model ten spijt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond