Industry Wire

Giarte: ASP4all wederom in top 3 meest klantgerichte IT-serviceprovider

Huizen, 14 oktober 2013 Managed hosting-specialist ASP4all eindigt dit jaar opnieuw bij de top 3 van het Outsourcing Performance-onderzoek (OP) van onderzoeksbureau Giarte. Het bedrijf kreeg een klantaanbevelingsscore van 95 procent binnen het domein Infrastructuur Management. Ook dit jaar is de tevredenheid van klanten bovengemiddeld en waarderen ze ASP4all als een stabiele, professionele serviceprovider. In 2012 haalde ASP4all zelfs een score van honderd procent, waarmee het bedrijf zich stevig nestelde in de Outsourcing Recommendation Index. Dit jaar weet het bedrijf deze toppositie te consolideren.

Outsourcing Performance (OP) is de jaarlijkse benchmarkstudie van onderzoeksbureau Giarte. Het bureau onderzoekt hierin de relatie van uitbestedende organisaties met hun serviceproviders, en in hoeverre een organisatie haar serviceprovider aanbeveelt. Overige categorieën waar Giarte op toetst, zijn de commerciële positie van de serviceprovider, de kans op verlenging van contracten, verhoging van ‘share of wallet’, en de status als challenging, productieve, professionele en ‘trusted’ partner. ASP4all neemt sinds 2010 deel aan dit onderzoek en laat door de jaren heen in de top van de onderzoeksresultaten een zeer stabiele lijn zien op het gebied van klantgerichtheid.

“De resultaten van het onderzoek geven voor ASP4all aan waar we onze klantgerichte dienstverlening verder kunnen verbeteren”, zegt Frank van den Belt, CEO van ASP4all. “Alleen de serviceproviders die in de perceptie van de klant een constante, optimale dienstverlening leveren, krijgen de ruimte om te groeien. Gegeven de resultaten van het Giarte-onderzoek, ben ik positief gestemd over de voortzetting van de groei van ASP4all.”

##

Over ASP4all

ASP4all is sinds 1999 een succesvol Nederlands bedrijf dat zich richt op het leveren van 24 x 7 full-service application hosting (PaaS), infrastructuurmanagement (IaaS) en online werkplekdiensten in het Business-to-Business-segment. De Private Cloud-oplossingen van ASP4all kenmerken zich door een hoge mate van technologische innovatie, een gegarandeerde beschikbaarheid op applicatieniveau en een klantgerichte organisatie.

De systemen die door ASP4all worden beheerd, bevinden zich in een dual-datacenter op de locaties Hilversum en Schiphol-Rijk. De kantoren van ASP4all zijn gesitueerd in Huizen (hoofdkantoor), Amersfoort en Assen. Prince II en ITIL, maar ook ISO-27001 (code voor informatiebeveiliging) en ISAE 3402 type II-verklaring – beide afgegeven voor de complete organisatie – zijn de fundamenten voor de kwaliteit die ASP4all voorstaat.

Met een technologisch hoogstaande netwerkinfrastructuur, strategische partnerships met topspelers in de markt en een doorslaggevende focus op customer service is ASP4all in staat superieure niveaus van dienstverlening te bieden. Het bewijs hiervan is een lange lijst van referenties binnen de Nederlandse overheid en het bedrijfsleven. Klanten zijn onder meer het ministerie van Binnenlandse Zaken, ministerie van Veiligheid en Justitie, gemeente Amsterdam, Gemnet, Capgemini, KPN, Trans Link Systems (OV-chipkaart), omroepvereniging VARA, Veilig Verkeer Nederland en DBC Onderhoud.

De mensen vormen de drijvende kracht achter het succes van ASP4all. De bedrijfscultuur kenmerkt zich naast een hoge mate van betrokkenheid en vrijheid tevens door een minimaal verloop.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht