-

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Het Nederlandse designlabel Moooi werkt daarom aan een digitale variant van hun flagshipstores, met bijna filmische productintroducties. “Hoe moeilijk ook: we willen online een emotionele connectie maken.”

Strategie
  • Alternatief designbeurs
  • Experimenteel, webgebaseerd

Honderden meters vloeroppervlakte, diverse sfeerstudio’s, lichteffecten, geluid en kunst. Eclectisch, om je telkens in een andere wereld te wanen. Zo zet Moooi, een agentschap van ontwerpers, zichzelf en zijn (nieuwe) interieurstukken jaarlijks neer op de Salone del Mobile in Milaan. Voor Chief X-projects Officer Paul Molenschot (CXO) werd het tijd te kijken naar een digitaal equivalent. Het wegvallen van de laatste beurzen gaf een zetje in de rug. Uitgangspunt: een experimentele ervaring, waarbij zowel de producten zelf als het merk-DNA opvallen. Want een grid of verzameling detailfoto’s kent iedereen nu wel: “Stop the boring business”.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!