Deel dit artikel
-

YD in mobiel met automated trading

YD introduceert reclametechnologie waarmee adverteerders de consument ook op alle mobiele platformen kunnen volgen met reclame die aansluit op hun gedrag.

De onderneming uit Amsterdam brengt dit vandaag uit specifiek voor de reismarkt.

Transavia is een van klanten uit de luchtvaartsector die dit inzet. Zo zijn zij in staat om consumenten door verschillende mobiele apps te volgen met een reclameboodschap die zich aanpast aan het zoekgedrag. Als hij in de ene app een gezinsreis naar de zon zoekt, krijgt hij in een willekeurig andere app reclame (HTML5) te zien met bijvoorbeeld een familie in de zon.

Dit soort technologie is voor reisbedrijven van waarde omdat ze doorgaans goed weten welke financiële waarde een kant voor hen heeft. Zodoende zal per scenario en per potentiële klant meer of minder budget worden toegewezen voor de reclames ter acquisitie.

YD past dit soort technologie al langer toe op het vaste web.

Uit de eerste ervaringen blijkt dat in app-boekingen hierdoor tot tien procent stegen.

Foto: Visit St. Peter/Clearwater (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond