IQNOMY ontvangt Innovatiekrediet voor prestigieus Liquid Internet platform

“We zijn bijzonder blij met de toekenning van dit krediet voor de ontwikkeling van ons Liquid Internet platform. Alleen innovatieve projecten met sterke economische vooruitzichten komen door de strenge selectieprocedure van Agentschap NL heen,” zegt Rob Boeyink, CEO van IQNOMY. “Dit krediet stelt ons in staat om de ontwikkeling van Liquid Internet, een revolutionaire manier voor organisaties om persoonlijk, relevant en realtime 1-op-1 te communiceren met anonieme websitebezoekers, versneld te realiseren.”
Realtime aanpassing aan iedere unieke anonieme bezoeker
IQNOMY’s Liquid Internet is ‘s werelds eerste revolutionaire platform waarmee iedere organisatie haar website geheel en direct kan laten afstemmen op de behoeften, interesses en kenmerken van iedere unieke anonieme bezoeker. Het systeem registreert en onderhoudt van elke bezoeker anoniem een multidimensionaal profiel. Zo’n profiel kan bijvoorbeeld bestaan uit interessegebieden, type persona’s, stijl, conversiefases of vormvoorkeuren. Doordat het systeem van IQNOMY iedere individuele anonieme bezoeker persoonlijk leert kennen, weet het precies welke informatie, in welke vorm en op welk moment het meest relevant is. Omdat websitebezoekers op deze manier continu geconfronteerd worden met de meest relevante informatie, zal de beleving en de conversie van een website sterk verbeteren.
Het Liquid Internet platform van IQNOMY is ontstaan op basis van jarenlang onderzoek op het gebied van ‘state-of-the-art’ technologieën, zoals kunstmatige intelligentie, machine learning, gedragsvoorspellende modellen, classificatiealgoritmen, semantiek en clustering.
Introductie bèta-release tijdens IMME 2011
De afgelopen maanden heeft IQNOMY haar platform uitgebreid gemonitord en getest met 20 grote organisaties. Op dit moment monitort IQNOMY zo’n 30 miljoen anonieme profielen en worden circa 3.400.000 pageviews per uur behandeld. Tijdens het Interactive Media and Marketing Event (IMME) op 26 en 27 januari 2011 introduceerde IQNOMY haar bèta-release aan het grote publiek. De stand en de presentatie werd druk bezocht. Het nieuwe bedrijf trok vooral de aandacht van online marketeers die werkzaam zijn bij verzekeraars, banken, uitgevers, reisorganisaties, dienstverleners en overheden.
IQNOMY gelooft in Liquid Internet
Boeyink, zijn gedreven ontwikkelteam en een inmiddels flink groeiende club zakelijke aanhangers geloven in Liquid Internet: “Liquid Internet is de benaming voor een nieuwe stroming websites waarvan de content niet langer meer een vaste plek heeft, maar dat deze wordt afgestemd op iedere unieke bezoeker. Kijkend naar de wereldwijde trends, verwacht de consument dat websites van bedrijven zich automatisch gaan aanpassen aan hún wensen en behoeften. Bedrijven en organisaties die hier tijdig op inhaken, zullen succesvol zijn in de toekomst.” Boeyink verwacht daarom dat de toepassing van Liquid Internet gedurende de komende jaren een explosieve groei zal doormaken.
Over IQNOMY
IQNOMY is een initiatief van AskNow Solutions uit Tilburg. AskNow houdt zich sinds 2003 bezig met het ontwikkelen en in de markt zetten van innovatieve oplossingen op het gebied van web selfservice, e-mailresponse en kennismanagement oplossingen gebaseerd op state-of-the-art technologieën, zoals statistische taaltechnologie en kunstmatige intelligentie. www.iqnomy.com en www.asknow.nl
Over AgentschapNL en het Innovatiekrediet
Het Innovatiekrediet is een risicodragend krediet gericht op de financiering van ontwikkelingsprojecten met een groot commercieel potentieel, maar ook een hoog technisch risico. De projecten dienen gericht te zijn op de ontwikkeling van nieuwe producten, processen of diensten. Het doel van het innovatiekrediet is het beperken van het risico voor ondernemers. www.nlinnovatie.nl/innovatiekrediet
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.