Software AG richt Intelligent Business Operations-divisie op

Den Haag, 20 januari 2014 – Software AG gaat een Intelligent Business Operations (IBO)-divisie oprichten die organisaties in staat moet stellen sneller te reageren op inzichten verkregen uit big data. De technologie die door deze divisie wordt ontwikkeld biedt een holistisch beeld van een onderneming. Door de prestaties van bedrijfsprocessen continu te monitoren en kansen en risico’s te identificeren in combinatie met de mogelijkheid onmiddellijk te handelen op deze trends, kunnen organisaties meer uit hun big data halen.
Volgens Gartner is IBO een van de belangrijkste IT-trends voor 2014. Het is de volgende stap in Business Process Management en biedt organisaties de volgende voordelen :
- Het beschermen van inkomstenstromen en reputatie – het identificeren en oplossen van dreigende risico’s voordat het ten koste gaat van de klanttevredenheid
- Het signaleren van realtime omzetkansen – de juiste (mobiele) klanten precies op de juiste plaats op het juiste moment een persoonlijke aanbieding doen
- Kostenbeheersing door een optimale operationele efficiëntie – continu monitoren en aanpassen van het verloop en de snelheid van bedrijfsprocessen
- Real-time continu Risk Management – potentiële schendingen van regelgeving identificeren en het tijdig beperken ervan
“Toekomstig succes wordt steeds meer bepaald door het vermogen real-time kansen te signaleren en daarop te reageren, terwijl de kans nog bestaat”, zegt Dr John Bates, Software AG CTO voor Intelligent Business Operations en Big Data. “Dit levert zowel voor de leverancier en de consument voordelen op, ongeacht de industrie, omdat operationele knelpunten worden verwijderd, de kosten dalen en ervaringen van klanten worden verbeterd dankzij een persoonlijke aanpak. Zonder digitale business-modellen blijft zakelijk succes uit en wordt het steeds lastiger het hoofd boven water te houden in de snel veranderende markt.”
Het Intelligent Business Operations Platform van Software AG brengt verschillende producten samen in één enkel in-memory-platform. Deze producten zijn:
- Terracotta Universal Messaging en Big Memory voor communicatie, opslag en analyse van in-memory big data
- Apama voor continue analyse en intelligente acties voor het vinden van en reageren op kansen en bedreigingen
- Process Performance Management (PPM) en Optimize voor het traceren van historische en live prestaties van bedrijfsprocessen tegen afgesproken service levels
- Presto voor visualisatie en het ontdekken van patronen
Door deze producten te combineren stelt IBO organisaties in staat sneller te reageren dan de concurrentie, zowel real-time als historische gegevens te analyseren, de daaruit voortvloeiende inzichten te visualiseren en dynamische bedrijfsprocessen te bieden, waarmee de volgende zakelijke beslissing snel uitgevoerd kan worden – allemaal op hetzelfde platform.
Ter ondersteuning van dit strategische initiatief heeft Software AG een aantal nieuwe versies van bestaande producten geïntroduceerd die inspelen op de vereiste integratie van IBO-producten. Dit zijn versie 5.1 van het Apama-platform, versie 9.5 van Universal Messaging en versie 4.1 van Terracotta BigMemory. Apama 5.1, Universal Messaging 9.5 en BigMemory 4.1 zijn nu beschikbaar.
——-
Over Software AG
Software AG (FRA: SOW) helpt bedrijven bij het sneller realiseren van hun zakelijke doelen. De technologieën van het bedrijf voor Big Data, integratie en procesmanagement stellen klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere besluitvorming en dienstverlening. Software AG bouwt voort op meer dan veertig jaar klantgerichte innovatie en is leider in vijftien markcategorieën. Aan de basis van het leiderschap liggen kernproducten als Adabas en Natural, ARIS, Terracotta, Apama en webMethods. Software AG telt ruim 5.400 medewerkers in zeventig landen. In 2012 bedroeg de omzet 1,05 miljard euro. Meer informatie is te vinden op http://softwareagblog.nl/en www.softwareag.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.