Industry Wire

Geplaatst door Marvia

Amsterdams softwarebedrijf Marvia breidt internationale activiteiten uit in Amerika en Azië

Marvia, het software-as-a-service (SaaS) platform dat gespecialiseerd is in oplossingen voor lokale marketing automatisering, dat met haar hoofdkantoor gevestigd is in Amsterdam, breidt internationaal verder uit. Het bedrijf heeft haar klantportfolio op de Noord-Amerikaanse markt verdubbeld en zet de eerste stappen op de Aziatische markt.

Met vijf grote klanten aan boord in Noord Amerika  – die samen goed zijn voor meer dan 400 gebruikers – ziet Joep Donders zijn bedrijf overzees serieuze vormen aannemen. “We zijn gestart vanuit Portland omdat we daar in het hart van de technologie en innovatie zitten. Door net zoals in Europa succesvolle samenwerkingen aan te gaan met creatieve bureaus, merk adviesbureaus en andere aanbieders van marketingoplossingen, weten we ons netwerk steeds meer uit te breiden.”

Christopher Brown, die vanaf het begin leiding geeft aan Marvia in Noord-Amerika, blijft dit doen. Met zijn kennis en ervaring heeft hij de Canadese bedrijven Hostelling International Canada, Doctors of the World en Ritchie Bros Auctioneers vanaf de start in Amerika aan Marvia weten te verbinden. Sinds 2021 maakt het Californische fietsmerk Pedego gebruik van de local marketing tools van Marvia. Dit jaar is ook de Wisconsin Athletic Club (WAC) klant geworden.

Donders is trots op de groei van zijn bedrijf. “Niet alleen in Europa maken we exponentiële groei door, ook in Noord-Amerika zien ze de waarde van ons platform in. Canada, Californië en nu schuiven we via Wisconsin op richting de oostkust. Bij Marvia begrijpen we de kracht van een sterk merk en dat het behoud van consistentie een uitdaging is. Onze kracht is de gebruiksvriendelijkheid van het platform en ons aanpassingsvermogen om de local marketing tools zo in te richten dat het aansluit op specifieke wensen.”

Uitbreiding naar Japan

Ook zet Marvia de eerste stappen op de Aziatische markt. “In Japan zijn we door meerdere merken en agenten benaderd die op zoek waren naar een marketing software. Daarom hebben we onlangs in Japan een collega aangenomen die de implementatie van onze eerste Japanse klant gaat verzorgen. Dit is dus een hele mooie markt waar we veel nieuwe kansen in zien,” aldus Joep Donders.

Over Marvia
Marvia is een SaaS Local Marketing Automation platform dat merken succesvol maakt door hun lokale marketing potentieel te benutten. Het bedrijf biedt een one-stop oplossing waarmee merken hun marketingmaterialen centraal kunnen beheren en hun decentrale teams en partners marketingmaterialen op lokaal niveau kunnen aanpassen. Het bedrijf is actief in 90 landen en heeft wereldwijd meer dan 80.000 gebruikers. Veel bekende merken gebruiken het Marvia platform, waaronder Domino’s Pizza, Toyota, Royal FloraHolland, ZEISS, Kabrita, SNS en diverse politieke partijen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht