MetrixLab lanceert ‘Big Data Analytics Ecosystem’

Rotterdam, 31 maart 2014. Internetmarktonderzoekbureau MetrixLab uit Rotterdam, maakt vandaag bekend dat het samen met Natasha Walk en Edwin Kooge, voormalig oprichters van marketing intelligence advies bureau MIcompany, een joint venture start: MetrixLab ‘Big Data Analytics’. Dit nieuwe bedrijfsonderdeel van MetrixLab bouwt data-ecosystemen voor bedrijven, met als doel meer inzichten te halen uit consumenten- en bedrijfsdata.
Door de snel groeiende beschikbaarheid van zowel verzamelde, interne als ongestructureerde data ligt er een unieke kans in de koppeling van deze bronnen. “Besluitvorming is veelal nog een kwestie van intuïtie en ervaring. Vandaag de dag kunnen organisaties alleen succesvol zijn en blijven, als ze een prominente rol geven aan consumenteninzichten. Dit stelt eisen aan de benodigde data en technologie, en vooral aan processen, mensen en cultuur”, zegt MetrixLab CEO Han de Groot.
“Met onze oplossing en werkwijze creëren wij voor onze opdrachtgevers een ‘ecosysteem’ dat data, technologie en experts met elkaar verbindt. En door de koppeling en analyse van onderzoeksdata, social media data en klantgegevens geven we inzicht in het ‘hoe’ en ‘waarom’ van klantgedrag. Dit zal leiden tot betere en efficiëntere bedrijfsvoering en hogere klanttevredenheid”, stelt joint venture partner Edwin Kooge.
“Big Data is weliswaar een nieuwe term, maar het analyseren van data is dat zeker niet”, vult Natasha Walk aan. “Dit concept – Big Data Analytics Ecosystem – is een innovatieve manier van datakoppeling en analyse, dat geen inbreuk maakt op de privacy van consumenten. Het is bovendien laagdrempelig en duurzaam. Wij zijn ervan overtuigd dat we hiermee het verschil kunnen maken in een markt, die tot nu toe gedomineerd wordt door software leveranciers en adviesorganisaties”.
“MetrixLab’s nieuwste ‘Big Data’ analyse divisie is een logische uitbreiding van haar bestaande activiteiten op het gebied van internet- en mobiel marktonderzoek en de analyse van consumentendata afkomstig van sociale media. Door de joint venture met Kooge en Walk beschikt MetrixLab nu ook over de expertise om de data uit vragenlijsten en van sociale media websites als Twitter te koppelen aan geanonimiseerde klantgegevens zoals vastgelegd in de administratieve en operationele systemen van organisaties. Door de koppeling en analyse van deze data kunnen wij organisaties beter helpen in het voorspellen en verbeteren van hun bedrijfsprestaties”, zegt Metrixlab CEO Han de Groot.
Over MetrixLab (www.MetrixLab.com)
MetrixLab levert wereldwijd oplossingen voor data-analyse en internetmarktonderzoek. Wij zetten data uit vragenlijsten, sociale media en klantinformatiesystemen om in waardevolle consumenteninzichten ten behoeve van innovatie, merkbinding en klantbehoud. Met 450 marketinganalisten en onderzoeksprofessionals in dienst en een netwerk van 150 social media analisten in Europa, Amerika en Azië, hoofdkantoren in Rotterdam en San Francisco, verzamelt en analyseert MetrixLab consumentendata in meer dan 50 landen.
Over Edwin Kooge en Natasha Walk
Edwin en Natasha werken al meer dan 20 jaar in het werkveld van database-analyse en marketing intelligence. Zij zijn voormalig partners van MIcompany, het marketing intelligence adviesbureau dat zij in 2006 mede hebben opgericht. Daarnaast treden zij regelmatig op als docent in het vakgebied.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.