ING wint NCCA Customer Service Online Award

Tijdens het Telecommerce Gala heeft Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) op donderdag 24 april de winnaars van de beste Nederlandse klantcontactcases 2014 bekendgemaakt. De 15 genomineerde organisaties streden om de Oscars van Customer Service in Nederland. Een vakjury heeft op basis van een uitgebreide analyse en het bezoeken van de genomineerde bedrijven, de 5 organisaties benoemd die met de felbegeerde prijzen naar huis zijn gegaan. De ING won de Customer Service Online Award met de Social Media Hub.
De ING Social Media Hub: het ING antwoord op de groei van social media
ING is als één van de eerste organisaties in Nederland gestart op social media om service te verlenen en het vertrouwen in ING te herstellen. In december 2012 is de Social Media Hub (SMH) gestart om de drie teams die actief bezig zijn op social media, namelijk Webcare, Externe Communicatie, en het Conversation Center te bundelen. Deze samenwerking is erg succesvol: ING is een begrip geworden op het gebied van social media.
NCCA Customer Service Online Award
Voor de beste case op het gebied van online customer service binnen een contactcenter. De award ging naar het bedrijf dat de klant op een effectieve manier in staat stelt het klantcontact, of een deel ervan, online af te handelen. Bijvoorbeeld via de eigen website, via mobiel dan wel via social media. De klant zit meer dan voorheen aan het roer en de organisatie handelt faciliterend en anticiperend, optimaal tegemoetkomend aan de wensen van de klant en de organisatiedoelstellingen. Deze case laat zien dat de online services voor klant en bedrijf van toegevoegde waarde zijn.
Meer informatie over de NCCA: www.ncca.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.