Organisatiebrede klantbetrokkenheid belangrijkste trend 2014

Barneveld, 5 mei 2014 – Nederlandse bedrijven verwachten dat in 2014 alle afdelingen van de organisatie steeds meer betrokken raken bij de klant. 38 procent verwacht dat dit de belangrijkste marketingtrend wordt van 2014. Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd rondom Explore Dynamics CRM, het grootste CRM-event van Nederland, dat op 27 maart in het CineMec te Ede plaatsvond. Ook de trend dat marketing steeds gepersonaliseerder en menselijker wordt scoort hoog in het lijstje. 26 procent verwacht dat dit de belangrijkste trend wordt.
Uitdagingen om de klant echt centraal te zetten
De bezoekers van het event gaven ook antwoord op de vraag wat voor hun de grootste uitdaging is om de klant volledig centraal te zetten. Meer dan de helft (52 procent) ziet een omslag in cultuur als grootste uitdaging. Ook het inrichten van de juiste IT-voorzieningen en het belang van de klant boven winst maken zetten, worden genoemd als uitdaging (met respectievelijk 14% en 10%).
Terugblik Explore Dynamics CRM
Op 27 maart 2014 organiseerde de community van de Microsoft-partners voor het derde jaar op rij Explore Dynamics CRM in het CineMec te Ede voor ruim 550 bezoekers. Op het event kwamen marketingtrends ruim aan bod. Met keynote sessies van Alexander Klöpping, Steven van Belleghem en Microsoft en 15 branchegerichte break-out sessies kregen bezoekers inzicht in zowel nieuwe ontwikkelingen wat betreft Microsoft Dynamics CRM, als diverse branche-ontwikkelingen. De presentaties, eventverslagen en foto-impressies zijn terug te vinden op: http://www.exploredynamicscrm.nl/presentaties en www.exploredynamicscrm.nl/eventverslagen
————
Over Explore Dynamics CRM
Explore Dynamics CRM is het grootste CRM-event van Nederland. Dit jaar wordt het event voor de derde keer op rij georganiseerd door Microsoft samen met diverse partners. Jaarlijks trekt het event meer dan 550 bezoekers uit diverse branches. Explore Dynamics CRM is een kwalitatief hoogwaardig evenement voor (potentiële) Dynamics CRM gebruikers, technisch geïnteresseerden en management. Op het evenement kunnen vakgenoten elkaar ontmoeten, worden de nieuwste ontwikkelingen met elkaar gedeeld en krijgen bezoekers een compleet beeld van de mogelijkheden en kansen van Microsoft Dynamics CRM. Voor meer informatie bezoek: www.exploredynamicscrm.nl
Blijf op de hoogte van al het nieuws over Explore Dynamics CRM via: Twitter | Facebook | LinkedIn of praat mee over CRM op Twitter met #exploredyncrm
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.