Industry Wire

Blinde vlek in e-mailmarketing nu eenvoudig te ontdekken

r gaat het naartoe met e-mail marketing? Gmail kent sinds een jaar tabs waarop je e-mails binnenkomen zodat je hoofd van bijzaken kunt scheiden. Door de enorme penetratie van tablets en smartphones worden steeds meer templates responsive gemaakt. Relevantie is nu het toverwoord, en we snappen dat we steeds meer data nodig hebben om nog relevant te kunnen zijn. Maar hoe staat het met die één op één dialoog met onze klant, die we dankzij e-mail marketing eindelijk zouden kunnen gaan voeren? Zenden we vooral? Of luisteren we ook naar onze klanten? In de ervaring van de klant ligt de sleutel tot meer relevantie én succes. Die ervaring ontdek je niet door te blijven kijken naar alleen open- en klikcijfers. Gelukkig is deze blinde vlek in e-mailmarketing nu eenvoudig te ontdekken doordat e-mail service provider Tripolis Solutions en kwalitatieve feedbackspeler CloseAlert de handen ineen hebben geslagen.

Je klant moet je vertellen wat er nog niet goed gaat

“Om de wensen en behoeftes van je klant te begrijpen is het essentieel om goed te luisteren naar zijn ervaringen bij het openen en lezen van een e-mail”, aldus een enthousiaste Yori Högemann, oprichter van CloseAlert. “Dit hoeft helemaal niet duur en uitgebreid één keer per jaar te worden onderzocht! Het kan heel eenvoudig en structureel door het toevoegen van een positieve en een negatieve feedbackknop in elke e-mail die je verzendt. De ontvangers kunnen daarmee direct aangeven wat zij van de e-mail vinden en dit ook toelichten. De feedback en toelichting worden realtime verwerkt en gepresenteerd in ons CloseAlert dashboard. Hierdoor kun je gemakkelijk e-mails binnen een campagne of campagnes onderling vergelijken. De feedback zet je in om je e-mails te verbeteren en zo nóg beter op de behoeften van de klant in te spelen. Dit is iets wat bijvoorbeeld Telfort succesvol heeft gedaan. Zij wist namelijk de klanttevredenheid van haar nieuwsbrieflezers te verhogen met maar liefst 22%!” (Zie case study: www.closealert.com/blog)

Perfecte toevoeging aan rapportages voor alle Tripolis klanten

Tripolis Solutions en CloseAlert hebben samen een koppeling ontwikkeld tussen het Tripolis Dialogue platform en het feedback platform van CloseAlert. Door deze koppeling is de oplossing van CloseAlert nu voor alle klanten van Tripolis eenvoudig beschikbaar gemaakt. “Met deze samenwerking maken wij het voor onze klanten nog gemakkelijker om hun e-mailmarketing activiteiten te optimaliseren. De klantervaringen die verzameld worden via CloseAlert zijn een perfecte toevoeging op de rapportage en analysemogelijkheden in het Tripolis platform”, aldus Conrad Hagemans, Country manager Tripolis.

Over Tripolis Solutions

Tripolis Solutions, opgericht in 1999, is een van de eerste en meest dynamische E-mail Service Providers (ESP) van Europa. Tripolis is specialist in e-mail, mobile en social marketing en ontwikkelt services en technische oplossingen op het gebied van cross-channel dialogue marketing software. Met deze oplossingen helpt Tripolis haar opdrachtgevers bij het aangaan, onderhouden en uitbouwen van relaties. Tripolis Solutions bedient meer dan 2.500 bedrijven met haar dialogue marketing software, waaronder organisaties zoals KPN, Delta Lloyd en NS.

Over CloseAlert

CloseAlert, opgericht in 2011, biedt inzicht in de blinde vlek binnen e-mail marketing. Dit doet zij door lezers laagdrempelig feedback te laten geven op alle e-mails die ze van een merk ontvangen. Alle feedback wordt realtime verwerkt en gepresenteerd in het CloseAlert dashboard. CloseAlert helpt bedrijven als PON, T-Mobile, Telfort en Vodafone hun e-mail marketing activiteiten te optimaliseren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht