Industry Wire

Geplaatst door The Communicaton Force

OKI introduceert nieuw Channel Partnerprogramma in heel Europa

Hoofddorp, 13 mei 2014 – OKI Systems, toonaangevend specialist in innovatieve printoplossingen, introduceert vandaag het volledig nieuwe ‘Shinrai* Partnerprogramma’. OKI Europe heeft dit ‘Unified Channel Partner Programme’ in heel Europa uitgerold met als doel de relatie met bestaande en nieuwe partners te versterken en uit te breiden.

Het nieuwe Shinrai Partnerprogramma is gericht op succes via een partnerschap op basis van wederzijds vertrouwen tussen OKI en zijn partners, door het creëren van nieuwe zakelijke mogelijkheden. Het Shinrai initiatief is een uitgebreid, Europa-breed partnerprogramma waar onder meer sales-, bonus-, loyaliteits- en trainingsprogramma’s, en marketingondersteuning in zijn opgenomen.

“OKI is uniek omdat wij nooit rechtstreeks aan onze eindgebruiker verkopen. Daarom spelen onze Channel Partners een belangrijke rol in ons bedrijfsmodel,” zegt Erwin Bader, Country Manager Nederland van OKI Systems. “tot nu toe hebben we onze partners altijd ondersteund met een serie van onafhankelijke lokale initiatieven. Echter, het nieuwe universele programma onderstreept onze volledige inzet op het kanaal waarbij we samenwerken bij het creëren van nieuwe kansen en het bouwen aan een voor beide partijen winstgevende business, als onderdeel van een echte partnerschap”.

Verschillende niveaus
Het OKI Shinrai Partnerpprogramma werkt op een aantal niveaus, waaronder Executive Partner, Premium Partner, Business Partner en gespecialiseerde E-commerce Partners.

Ieder partnerniveau is gebaseerd op het specifieke zakelijke model van de reseller en het niveau van integratie en betrokkenheid bij OKI en biedt verschillende voordelen, waaronder verschillende niveaus van zakelijke ondersteuning en beloningsprogramma’s.

Premium, Executive en E-commerce Partners ontvangen een ‘geautoriseerde partner’ certificering en een Shinrai Partnerprogramma contract, ontworpen om de relatie te versterken en de wederzijdse voordelen van een nauwe samenwerking te benadrukken. Extra ondersteuning wordt geleverd door een betrokken account manager, wiens rol het primair is om resellers te helpen bij het behalen van hun verkoopdoelstellingen. Het vaststellen van sales targets vormt een onderdeel van iedere overeenkomst en de bijbehorende bonusstructuur is ontworpen als beloning voor de investering in de producten en diensten van OKI.

“Via dit gestructureerde stimuleringsprogramma, boordevol hulpmiddelen en trainingsmogelijkheden, helpt OKI iedere partner bij het ontwikkelen van hun bestaande klanten en het creëren van nieuwe mogelijkheden,” bevestigt Bader. “Dit biedt niet alleen OKI en onze partners, maar zeker ook onze eindklanten een duidelijk voordeel aangezien zij niet alleen eenvoudiger toegang krijgen tot OKI’s bekroonde, innovatieve producten, maar ook profiteren van gericht advies en persoonlijke ondersteuning.”

* Shinrai is een Japanse term voor vertrouwen en loyaliteit

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht