Industry Wire

Geplaatst door Tiqets

Tiqets & Klook kondigen wereldwijd strategisch partnerschap aan

Tiqets, het toonaangevende boekings platform op het gebied van cultuur in Europa en Noord-Amerika, en Klook, het toonaangevende e-commerceplatform voor reizen en vrije tijd in Azië-Pacific, hebben een strategisch partnerschap aangekondigd. De twee bedrijven gaan elkaars aanbod op hun boekingskanalen integreren.

Kernpunten van de samenwerking

  • Twee van de grootste OTA’s hebben hun krachten gebundeld om reizigers over de hele wereld de ultieme selectie musea en attracties te bieden.
  • Dit strategische partnerschap geeft zowel de leveranciers van Klook als Tiqets meer zichtbaarheid en bekendheid in de belangrijkste markten van elk bedrijf

Zowel Tiqets als Klook staan ​​binnen de reisindustrie bekend om hun innovatieve boekingstechnologie en hun inzet om consumenten over de hele wereld te helpen met één klik de beste musea en attracties te ervaren. Door de nieuwe samenwerking kunnen klanten binnenkort beide platforms gebruiken om naadloos een uitgebreid scala aan ervaringen te boeken die beschikbaar zijn via Klook of Tiqets. Met deze integratie kunnen musea, attracties en touroperators die samenwerken met Tiqets en Klook hun bereik aanzienlijk vergroten en kunnen consumenten eenvoudig duizenden onvergetelijke ervaringen boeken, waar ze ook reizen.

“We zijn verheugd om samen te werken met Klook, een van de meest indrukwekkende OTA’s in de branche. Door deze samenwerking zal ons netwerk van meer dan 4.000 van de beste musea, attracties en touroperators die rondleidingen in deze musea verzorgen, profiteren van een grotere zichtbaarheid op de APAC-markt, en zal Tiqets profiteren van nieuw aanbod dat Klook al heeft ontsloten.” zegt Tiqets President & Oprichter Luuc Elzinga.

Nu de reisindustrie haar herstelfase ingaat na een slopende, twee jaar durende wereldwijde pandemie, hebben beide bedrijven een opmerkelijke comeback gemaakt. Gedurende de zomermaanden zag Tiqets alleen al in Europa en het VK een stijging van 220% in boekingen. Evenzo zag Klook de boekingen in dezelfde periode verelfvoudigen in vergelijking met eerder dit jaar, wat aangeeft dat de reisbereidheid sterker is dan ooit. In de aanloop naar de herfst- en kerstvakanties wordt een verdere toename van boekingen verwacht.

“Deze samenwerking met Tiqets opent nieuwe deuren voor beide groepen klanten om te genieten van directe en naadloze toegang tot de breedste selectie van attracties en ervaringen in Azië-Pacific en Europa”, zegt Wilfred Fan, Chief Commercial Officer, Klook. “Klook is tijdens de pandemie steeds sterker geworden en we hebben het aantal activiteiten op ons platform de afgelopen twee jaar verviervoudigd in afwachting van het herstel van reizen. We blijven nauw samenwerken met onze partners om hun herstel te versnellen en nog meer klanten over de hele wereld te bereiken.”


Over Tiqets
Tiqets is het online ticketplatform dat cultuur toegankelijker maakt door het voor iedereen zo eenvoudig mogelijk te maken om cultuur op te zoeken en te boeken. Vanaf de start in 2014 heeft het bedrijf miljoenen mensen laten kennismaken met musea en attracties via direct beschikbare en last-minute tickets en e-ticketing. Tiqets werkt samen met topmusea en attracties wereldwijd, maar is ook een platform voor de minder bekende, verborgen parels.

Tiqets heeft ruim 200 medewerkers die, naast het hoofdkantoor in Amsterdam, werken vanuit Seattle, Las Vegas, Orlando, Philadelphia, Londen, Kopenhagen, Parijs, Barcelona, Rome, Bangkok, Tokio en Osaka. Kijk voor meer informatie op Tiqets.com

Over Klook

Klook is het toonaangevende e-commerceplatform voor reizen en vrije tijd voor ervaringen en diensten, altijd en overal. We stellen de meest vreugdevolle ervaringen samen, zodat gebruikers hun niet aflatende nieuwsgierigheid naar avontuur en ervaringen thuis en over de hele wereld kunnen bevredigen. Met onze website en app kunnen gebruikers een world of joy ervaren, van attracties, tours tot lokaal vervoer en verblijven. Opgericht in 2014, zijn we hier om te inspireren en meer mooie momenten mogelijk te maken door middel van meer dan 490.000 activiteiten op meer dan 1.000 bestemmingen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht