Unibail-Rodamco-Westfield lanceert in-house retail media bureau Westfield Rise

Unibail-Rodamco-Westfield (URW), de ontwikkelaar en exploitant van flagship retail- en lifestylebestemmingen heeft Westfield Rise gelanceerd, een in-house media-, brand experience- en datapartnerbureau voor merken en retailers.
Het bureau is een one-stop shop voor merken en media inkopers om innovatieve en meetbare campagnes te creëren en hiervoor het eigen netwerk van best-in-class media kanalen te gebruiken verspreid over 57 flagships in Europa. Als een van de grootste medianetwerken op het continent, heeft URW de beschikking over meer dan 1.700 digitale billboards in Europa en 170 brand experience locaties, evenals de online en offline platforms van URW, data tools en een breed scala aan additionele mogelijkheden.
“Met de lancering van Westfield Rise kunnen we de reclame- en media-industrie op maat bedienen”, zo stelt Caroline Puechoultres, Chief Customer Officer, Unibail-Rodamco-Westfield. “Door de inzet van het juiste team en de juiste organisatie, creëren we via ons platform duurzame en meetbare samenwerkingen en kunnen we gezamenlijk nieuwe kansen ontdekken. Onze benadering is klantgericht en maakt het mogelijk om met datagestuurde inzichten en statistieken merken, bureaus en media-inkopers van dienst te zijn. We kunnen via ons platform opvallende en spraakmakende off- en online mediacampagnes en marketingactivaties realiseren en presenteren aan ons zeer betrokken publiek.”
“Ik vind het geweldig dat we de Westfield Rise organisatie ook in Nederland kunnen doorontwikkelen”, zo voegt Head of Westfield Rise Northern Europe Teun Jan Spits toe. “Met Westfield Mall of the Netherlands als nieuwe lifestylebestemming, hebben we de beschikking over een sterk 360 graden mediaplatform waar merken zich op een hoogwaardige locatie kunnen presenteren aan hun doelgroep. Ik kijk ernaar uit om met onze klanten en het internationale salesteam merkactivaties op maat te creëren die impact maken.
Westfield Rise hanteert een ‘one platform, one audience, one inventory’-benadering, waardoor merken toegang zullen hebben tot een nieuw, volledig AVG-compatibel dataplatform. Dit platform biedt unieke ennwaardevolle statistieken. Hiervoor worden URW’s gekwalificeerde doelgroep datasets gebruikt, evenals unieke en waardevolle statistieken over de meer dan 550 miljoen mensen die elk jaar de URW-locaties bezoeken, plus nog eens 40 miljoen bezoekers die URW online bereikt.
Gelijktijdig met de presentatie van Westfield Rise, wordt ook bekend gemaakt dat Candice Mayer-Gillet is benoemd tot Managing Director van Westfield Rise. Mayer-Gillet heeft ruime ervaring binnen URW en heeft onder meer gewerkt in leasing, operationeel management en retail media. Haar brede ervaring geeft haar een holistische kijk op de diverse manieren waarmee Westfield Rise haar klanten het beste van URW kan leveren.
De Westfield Rise hoofdkantoren zijn gevestigd in Parijs en Londen. Het 50-man sterke team is verspreid over de 11 Europese landen waarin URW aanwezig is actief. Op deze manier geven ze klanten rechtstreekse toegang tot alle 80 URW centra wereldwijd, waaronder de 53 flagships.
Het bureau blijft werken voor vaste klanten zoals Disney, Samsung, Amazon, Clearpay, Netflix en LVMH, evenals met gewaardeerde regionale partners, Ocean Outdoor, Clear Channel en JCDecaux.
Meer over Westfield Rise: www.WestfieldRise.com
Over Unibail-Rodamco-Westfield
Met een portefeuille ter waarde van € 55,0 miljard per 30 juni 2022, waarvan 87% in winkels, 6% in kantoren, 5% in congres- en tentoonstellingslocaties en 2% in diensten, geldt Unibail-Rodamco-Westfield wereldwijd als de belangrijkste ontwikkelaar en exploitant van Flagship Destinations. Momenteel bezit en exploiteert URW 80 winkelcentra, waaronder 57 Flagships in de meest bruisende en dynamische locaties in Europa en de Verenigde Staten. Verspreid over twee continenten en 12 landen, biedt Unibail-Rodamco-Westfield retailers en merkevenementen een uniek platform en een uitzonderlijke en continue vernieuwde ervaring voor klanten.
Ondersteund door een team van 2.700 professionals heeft URW een ongeëvenaard track record en een exceptionele know-how, waardoor Unibail-Rodamco-Westfield bij uitstek in staat is om superieure (meer)waarde te genereren en projecten van wereldklasse te ontwikkelen.
Unibail-Rodamco-Westfield onderscheidt zich door zijn Better Places 2030-agenda. Hierin ligt de ambitie vastgelegd om wereldwijd betere plekken te creëren die voldoen aan de hoogste milieunormen, de omgeving respecteren en bijdragen aan het algemeen welzijn en betere stadsontwikkeling.
Unibail-Rodamco-Westfield is beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam en Euronext Parijs (Euronext ticker: URW), met een secundaire notering in Australië via Chess Depositary Interests. De Groep profiteert van een BBB+ rating van Standard & Poor’s en een Baa2 rating van Moody’s.
Ga voor meer informatie naar: www.urw.com
Bezoek onze mediabibliotheek op: https://mediacentre.urw.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.