Momentive lanceert prijsoptimalisatie-oplossing voor SurveyMonkey

Amsterdam, 10 november 2022 – Momentive (Nasdaq: MNTV), de maker van SurveyMonkey en GetFeedback, lanceert vandaag de nieuwe prijsoptimalisatie-oplossing voor SurveyMonkey. De nieuwe oplossing maakt gebruik van de populaire, Nederlandse Van Westendorp-methode en biedt productmanagers, marketeers, prijsmanagers en andere specialisten een snelle en betrouwbare manier om in een paar uur het optimale prijspunt van een product te bepalen.
In tijden van economische onzekerheid is het erg belangrijk om te weten wat een doelgroep bereid is te betalen voor een product, om winstgevendheid en klanttevredenheid te optimaliseren. Nu veel bedrijven zich richten op het besparen van kosten, is het investeren in dure, externe onderzoeksbureaus vaak geen prioriteit. Maar aan de andere kant missen veel enquêtetools de expertise en targetingmogelijkheden die nodig zijn om kwalitatief onderzoek uit te voeren. Prijsoptimalisatie van SurveyMonkey is een krachtige, toegankelijke oplossing met begeleiding in het product, voor het maken en analyseren van enquêtes met realtime resultaten.
De belangrijkste functies van de prijsoptimalisatie-oplossing:
- Met de ingebouwde Van Westendorp-methodologie kan iedereen met deze oplossing eenvoudig onderzoek doen naar prijsoptimalisatie. Dankzij de ondersteuning en best practices in het product zelf kan iedere gebruiker een methodologisch verantwoorde enquête opstellen. De begeleiding bij analyses helpt gebruikers van elk expertiseniveau om de optimale prijspunten en het acceptabele prijsbereik van een product te bepalen op basis van feedback van de doelgroep.
- Gebruikers kunnen binnen een paar uur een enquête uitzetten met de self-service checkout of gebruik maken van de samenwerking met experts voor hulp bij de lancering. Een wereldwijd panel is geïntegreerd onderdeel van de oplossing, daarmee kunnen gebruikers realtime reacties zien op het moment dat die binnenkomen.
- Dankzij ingebouwde datavisualisaties en vragen op maat kunnen gebruikers snel het optimale prijspunt en prijsbereik bepalen op basis van de reacties van een doelgroep. Betrouwbare, eigen data uit het SurveyMonkey Audience-panel, biedt gebruikers de mogelijkheid om ruim 175 miljoen mensen in meer dan 130 landen te bereiken, inclusief B2B- en nichedoelgroepen. De data wordt automatisch geschoond en uitschieters worden verwijderd, zodat gebruikers betrouwbare en kwalitatieve data overhouden.
- De oplossing is een kosteneffectief alternatief voor dure en trage externe bureaus die er weken over doen om statische resultaten te leveren. De oplossing is ook beschikbaar op basis van projectprijzen. Dat betekent dat gebruikers geen abonnement hoeven af te sluiten om de oplossing te gebruiken.
“Het vaststellen van de beprijzing van een product is vaak bepalend voor het succes van een bedrijf. Veel kleine en middelgrote bedrijven hebben hier moeite mee, omdat het een kostbaar en ingewikkeld proces is”, zegt Samuel Bakouch, senior vice president productmanagement bij Momentive. “We weten hoe belangrijk dit is voor alle bedrijven. Daarom is onze prijsoptimalisatie-oplossing betaalbaar, gebruiksvriendelijk en snel. Ons doel is de besluitvorming veel breder mogelijk te maken. Deze oplossing geeft belangrijke inzichten in handen van onder meer productmanagers, productmarketeers en eigenaren, zodat zij de prijs kunnen bepalen voor nieuwe productlanceringen, de prijs van bestaande producten kunnen aanpassen en prioriteit kunnen geven aan nieuwe functies op basis van de feedback van doelgroepen.”
Ga voor meer informatie naar: https://www.momentive.ai.
Over Momentive
Momentive (NASDAG: MNTV), de maker van SurveyMonkey, verzamelt en analyseert menselijk sentiment op schaal. De producten van Momentive, waaronder SurveyMonkey, GetFeedback en de Momentive-oplossingen voormerk- en marktinzichten geven besluitvormers in 345.000 organisaties wereldwijd de inzichten die ze nodig hebben om snel en met vertrouwen besluiten te nemen. Miljoenen gebruikers vertrouwen op Momentive voor markt- en merkinzichten, werknemerservaring, klantervaring en productervaring. De ultieme visie van het bedrijf is om het perspectief van de wereld te verbreden om het zakendoen van de toekomst vorm te geven. Lees meer op momentive.ai.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.