Industry Wire

Geplaatst door Colours

De energie van Stedin, Colours en Capgemini levert een volledig klantgerichte website op

Sinds 30 juli beschikt netbeheerder Stedin over een gloednieuwe website www.stedin.net. Samen met onder andere internetbureau Colours en strategiepartner Capgemini is een volledig op de klant gerichte website opgeleverd, dat de online dienstverlening moet verbeteren. De klant van Stedin stond centraal gedurende het proces. Hierdoor staat er op de nieuwe website enkel informatie waarnaar de klant op zoek is en voor haar van toepassing is.

De structuur van de homepage en de individuele pagina’s is tot stand gekomen via een gedegen analyse van de actuele klantvragen. Het beheer van de site is flexibel en gebruiksvriendelijk opgezet. Zo kan Stedin de site eenvoudig aanpassen en o.a. op basis van informatie vanuit het call center inspringen op actuele vraagstukken. Uit statistieken blijkt dat maar liefst 45% van het huidige verkeer gaat via smartphone én tablet. Het responsive platform is daarom ontworpen vanuit een ‘mobile first’ filosofie. Stedin heeft samen met Capgemini de visie en het concept neergezet. Colours is in dit project verantwoordelijk geweest voor het uitwerken van de functionele specificatie, het visual design, de technische architectuur en de volledige implementatie op basis van het krachtige Sitecore CMS. Daarnaast werkten nog verschillende andere partners aan het project.

“Er staat een website waar klanten mee uit de voeten kunnen en waar zij informatie vinden die geschreven is voor de klant. Als men kijkt naar waar we vandaan komen, dan is dit echt een grote stap en zijn we trots op het eindresultaat zoals Colours en de andere partijen dit gerealiseerd hebben. Het heeft qua klanttevredenheid een grote impact,” vertelt Henk Blom, directeur marktoperaties van Stedin, over de nieuwe stedin.net website.

Het project is op basis van de SCRUM methodiek uitgevoerd, waarbij er voor de strategie succesvol is samengewerkt met Capgemini en verschillende zelfstandigen. “Omdat je bij elkaar zit, van ontwikkelaars en ontwerpers tot tekstschrijvens, zie je in korte tijd de nieuwe site gerealiseerd worden. Het is heel leuk, intensief en succesvol om op deze natuurlijke manier met elkaar te werken,” aldus Arjen de Bruijn, Projectmanager bij Stedin voor de online strategie, over het werken met de SCRUM methodiek.

Over Colours

Wij ontwikkelen digitale strategieën en concepten, creëren succesvolle websites en activeren deze met doelgerichte online marketing. Dit kunnen wij door gepassioneerde collega’s met kennis van strategie, online marketing, mobile first design en techniek in huis te hebben. Colours staat voor succesvolle websites en is bereid daarover resultaat afspraken te maken. Bij ons krijgt elke klant een KPI dashboard. In het Emerce onderzoek van 2014 is Colours wederom tot de top van de Nederlandse digitale bureaus verkozen. Colours maakt onderdeel uit van de LECTRIC Groep. De LECTRIC Groep bestaat uit negen vooraanstaande internetbedrijven: Colours, LECTRIC internetopleidingen, Provarix, SearchResult, Someone, Symfony|XIB, Relevance,Social Inc. en Yourzine.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht