AdSomeNoise presenteert Buzzword Buzzer: échte specialisten spreken mensentaal

The Buzzword Buzzer, da’s de naam van AdSomeNoise’s nieuwste wapen in de strijd tegen, je raadt het al, buzzwords. We worden op dagelijkse basis bestookt met dure woorden waarvan je denkt “En wat wordt hier nu mee bedoeld?”. Vooral in digitale marketing springen ze als paddestoelen uit de grond: growth hacking, big data, gated content, etc. Termen die in menig vergadering de wenkbrauwen doen fronsen.
Échte specialisten kunnen hun expertise in mensentaal uitleggen. En dat is exact de boodschap van AdSomeNoise. Wanneer je in een volgende vergadering dus een weinigzeggende ‘vakterm’ hoort, gebruik dan de Buzzword Buzzer. Daag je collega’s, partners of klanten uit om klaar en duidelijk uit te leggen.
Lotte Reynaers (creative): “Toen we met Jan Dejonghe spraken, benadrukte hij dat onze sterkte ligt in hoe we omgaan met digital, omdat we hem als eerste en enige moeilijke concepten eenvoudig konden uitleggen. Met deze USP, ahum met deze sterkte, zijn we dan intern aan de slag gegaan.”
Het Leuvense agency stelde hun nieuwste gadget in primeur voor op het jaarlijkse BAM congress, dat deze editie meer dan 1200 marketers verwelkomde. Daar gaf Philip Maes (The Maffia) in de hoofdzaal tekst en uitleg over buzzwords, met de Buzzword Buzzer als redder in nood. Na de talk kregen enkele gelukkigen dan ook een exemplaar mee naar huis.
Steven Verbruggen (founder & managing director): “We zitten in een sector waar flink wat jargon gebruikt wordt. En hoewel het juiste woord in de juiste context ook gewoon heel efficiënt kan zijn, is dat toch niet altijd het geval. We beseffen dan ook dat de buzzer best eens tegen onszelf gebruikt kan worden, en dat is oké. Met deze actie willen we in de eerste plaats aangeven dat vragen om verduidelijking helemaal prima is. De beste campagnes worden gemaakt op een basis waar we elkaar begrijpen.”
Bovendien past de Buzzword Buzzer in de aangescherpte positionering van AdSomeNoise.
Verbruggen: “Met Humanizing Digital als principe willen we digital nu eindelijk eens uit het verdomhoekje trekken. We beseffen goed dat digital voor veel adverteerders als moeilijk of koel beschouwd wordt, en dat is zonde omdat merken nu eenmaal heel vaak met mensen in contact komen via digitale kanalen. AdSomeNoise gaat daarom naar de markt, niet als digital agency, maar als agency met een digitale core. We geloven dat digital centraal moet staan en niet pas nadien erbij gehaald. Maar het moet wel menselijk zijn: Think Digital, Act Human.”
Je kan de Buzzword Buzzer via onderstaande link gratis bestellen tot de voorraad strekt. Wel moet je zelf eerst je meest gehate buzzword ingeven. Quid pro quo. Of in mensentaal: voor wat hoort wat.
https://adsomenoise.com/buzzer?utm_source=press-release&utm_campaign=Let%27s+Humanize+Digital
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.