Industry Wire

Rocket Fuel neemt [x+1] over

Rocket Fuel (NASDAQ: FUEL), een toonaangevend media-inkoopplatform voor geautomatiseerd online adverteren, en [x+1], aanbieder van programmatic marketing en data management oplossingen, hebben een definitieve overeenkomst bereikt waarbij Rocket Fuel [x+1] overneemt met een bedrijfswaarde van circa $230 miljoen.

[x+1] is een pionier op het gebied van programmatic marketing en levert een geavanceerd platform waarmee marketeers in staat zijn om hun data en klantervaring te optimaliseren voor zowel betaalde als eigen digitale kanalen. Met dit platform hebben klanten zelf controle over hun data alsook website-optimalisatie-oplossingen en beschikken zij over zowel klantdata als data van derden. [x+1] staat onderleiding van een ervaren team brand- en technologiemanagers waaronder oprichter en CSO Ted Shergalis. Het bedrijf telt bijna 200 medewerkers en is gevestigd in New York, Connecticut, Michigan, Chicago en San Francisco.

“Met de toevoeging van [x+1] ziet Rocket Fuel kansen om een grotere markt te betreden. De sterke combinatie van [x+1]’s data managementplatform en Rocket Fuel’s zelf lerende big data optimalisatie technologie opent de deur voor nieuwe mogelijkheden om de marketing voor onze klanten te verbeteren,” aldus George John, bestuursvoorzitter en CEO van Rocket Fuel. “Dankzij deze fusie zijn we in staat om onze klanten een uitgebreid platform te bieden waarmee zij al hun digitale data eenvoudig kunnen beheren.”

“Wij zijn verheugd om onze krachten met Rocket Fuel te bundelen, dat een bewezen track record heeft als het gaat om het verbeteren van de ROI van online marketing campagnes,” zegt John Nardone, bestuursvoorzitter en CEO van [x+1]. “Onze datamanagement- en marketingoplossingen zijn complementair aan Rocket Fuel’s services en deze samenwerking creëert meer advertentie mogelijkheden voor klanten.” Mr. Nardone zal toetreden bij Rocket Fuel als Executive Vice President en General Manager.

Voordelen van overname

Biedt CMOs een platform voor storytelling binnen alle digitale media. De sterke combinatie van data management, multi-channel programmatic media buying en website optimalisatie geeft CMOs de mogelijkheid om de inhoud, timing en frequentie van de berichten aan hun klanten op een wereldwijde basis te controleren. Dankzij deze nieuwe service kunnen marketeers niet alleen de juiste advertentie op de juiste plek en het juiste moment plaatsen, maar ook de workflow stroomlijnen en individuele advertenties leveren op een ongekende schaal.

Het bereiken van een nieuw niveau van prestaties voor zowel klanten van Rocket Fuel als [x+1]. De integratie van Rocket Fuel’s schaalbare data-infrastructuur en zelflerende technologie zal de prestaties van het [x+1] platform verbeteren, met als resultaat het verhogen van de ROI van [x+1] marketing campagnes. Daarnaast zal de integratie van data via het [x+1] platform, Rocket Fuel’s zelflerende media-inkoopplatform verbeteren.

Vergroot Rocket Fuel’s markt door beter in te spelen op de wensen van zowel adverteerders als bureaus. De combinatie van Rocket Fuel’s bekroonde big data en zelflerende online advertentie platform en [x + 1] ’s data management platform en gerelateerde programmatic advertising tools, stelt Rocket Fuel in staat om nieuwe klanten en markten aan te boren en relaties met bestaande klanten te verbreden. [x + 1] brengt tientallen directe klantrelaties met zich mee, waaronder Fortune 100 bedrijven met meerjarige contracten.

Zorgt voor uitbreiding van Rocket Fuel’s activiteiten in nieuwe kanalen en versnelt de toetreding tot de digitale marketing enterprise SaaS markt. [x+1] biedt een toonaangevende zelfservice marketing en data management oplossing die de organisatie, storage en activatie van betaalde en eigen kanalen samenbrengt op één platform. Marketeers kunnen zo voor een consistente end-to-end ervaring en hogere ROI zorgen op verschillende digitale kanalen als internet, email, display, mobiel, social media, video en andere nieuwe mediakanalen. Dit nieuwe platform zal de toetreding van Rocket Fuel tot de digitale marketing enterprise Saas markt een enorme impuls geven.

Maakt dat Rocket Fuel’s wereldwijde verkoop en marketing infrastructuur kan zorgen voor verdere groei. Door de overname kunnen beide bedrijven profiteren van Rocket Fuel’s uitgebreide wereldwijde bronnen en bestaande klantenbestand om zo de bekendheid en inburgering van [x+1]’s data management platform en van een gecombineerde oplossing van beide bedrijven verder te vergroten.

Creëert de basis voor toekomstige groei. De bedrijven samen kunnen een uniek en krachtig pakket van marketing en advertentieoplossingen aanbieden, toegespitst op een breed aanbod van wereldwijde adverteerders, van Fortune 100 bedrijven tot MKB-bedrijven en van middelgrote tot grote bureaus.

Verbetert de mogelijkheid om de winstmarges te optimaliseren. De overname zal zorgen voor een verdere versnelling en uitbreiding van Rocket Fuel’s activiteiten op het gebied van software licentie, wat zal zorgen voor een hogere brutowinst en beter voorspelbare terugkerende opbrengsten.

Voorwaarden van de transactie

In de voorwaarden van de transactie is vastgesteld dat Rocket Fuel $100 miljoen en ongeveer 5,4 miljoen aandelen Rocket Fuel zal betalen voor de overname waarbij het uiteindelijke aantal aandelen bepaald zal worden op basis van de prijs van het aandeel Rocket Fuel aan het einde van de twintigste handelsdag voor de ondertekening van het definitieve contract, waarbij het aandelenpakket een waarde zal representeren van $230 miljoen.

De transactie is onderhevig aan regulatory approvals en satisfaction of customary closing conditions, waaronder Hart-Scott-Rodino clearance in de Verenigde Staten. Verwacht wordt dat de transactie afgesloten kan worden in het vierde kwartaal van 2014.

Over Rocket Fuel

Rocket Fuel levert een toonaangevend programmatisch media-buying-platform op big data-schaal. Het maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om de marketing-ROI van digitale media op internet en op mobiele, video- en sociale kanalen te verhogen. Klanten in Noord-Amerika, Europa en Japan gebruiken Rocket Fuel om wereldwijd digitale advertentiecampagnes in te zetten. Het Advertising That Learns™-platform van Rocket Fuel wordt gebruikt om beoogde merk- en direct-response doelstellingen te behalen in diverse marktsegmenten, van luxe auto’s tot supermarktboodschappen tot detailhandel. Rocket Fuel heeft momenteel 21 kantoren over de hele wereld, en is genoteerd op de NASDAQ onder “FUEL”. Ga naar emea.rocketfuel.com voor meer informatie.

Over [x+1]

[x + 1] is een toonaangevende leverancier van programmatic marketing en data management oplossingen. De [x + 1] Origin Platform is een programmatic marketing hub die merken in staat stelt om het publiek te bereiken via zowel betaalde online kanalen als eigen kanalen.

[x+1]’s data management platform beschikt over klantdata en data van derden zodat via [x + 1] ’s Predictive Optimalisatie(POE ™) campagnes via online display, mobiele web, apps, e-mail, website en andere digitale kanalen draaien. Dit is de reden waarom ’s werelds voornaamste merken, waaronder 7 merken uit de financiële sector, vertrouwen op [x + 1] voor hun geautomatiseerde online marketing.

Origin is het enige marketing platform dat is beoordeeld door Forrester Research als “Leider” in DMP en DSP technologie. Het hoofdkantor is gevestgd in New York City met kantoren in Connecticut, Illinois, Michigan and California.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht