Nieuwe aflevering documentaireserie ‘AI & Us’ onderzoekt hoe AI ingezet wordt om verzekeringen intelligenter te maken

Nieuwe aflevering documentaireserie ‘AI & Us’ onderzoekt hoe AI ingezet wordt om verzekeringen intelligenter te maken
Dataiku heeft de derde aflevering uitgebracht van de AI & Us-serie; een verkenningstocht naar hoe industrieën veranderen door steeds toegankelijkere AI. De nieuwe webserie onderzoekt hoe AI ons dagelijks leven verandert: van hoe we ons kleden, tot de loonkloof tussen mannen en vrouwen. In aflevering 3, ‘Insuring the Future’, wordt gekeken naar de verzekeringssector.
Meer dan 90 procent van de verzekeringsmaatschappijen investeert in AI, en gebruikt kunstmatige intelligentie voor een groot aantal processen, van productontwerp tot de verwerking van claims. De nieuwe aflevering onderzoekt hoe verzekeringsmaatschappijen omgaan met gigantische hoeveelheden data, en hoe AI ingezet wordt om verzekeringen intelligenter te maken, en beter afgestemd op de consument.
Verzekeringsprofessional Matthias Pulver, legt uit hoe hij AI in verzekeringsprocessen gebruikt om nieuwe inzichten te genereren en operationele processen, zoals claimprocessen, te verbeteren en te versnellen. Dataiku’s John McCambridge, PSI Lab’s Carl Norman, en Shaun McGirr bespreken ook de zwarte doos die in de auto geïnstalleerd kan worden en hoe dit verzekeringspremies kan verlagen.
Everyday AI
Volgens McGirr laat de nieuwe serie zien hoe AI een alledaags hulpmiddel aan het worden is binnen bedrijven, en niet alleen in het data science lab: “In AI & Us kijken we verder dan de voor de hand liggende use cases om te laten zien hoe de steeds lager wordende instapdrempel voor AI hele bedrijfstakken transformeert. Het was een voorrecht om te leren van mensen met compleet uiteenlopende perspectieven, of het nu doorgewinterde AI-experts waren, relatieve nieuwelingen die een buitenproportionele impact hebben, of mensen met een breder perspectief op hoe veranderingen in de samenleving de invoering van AI stimuleren. Door de reeks heen hebben we ernaar gestreefd om de hype te doorprikken, buzzwords te neutraliseren en iedereen die aan AI werkt te herinneren aan hun verplichting om verantwoordelijk te handelen met het oog op de toekomst.”
Aflevering 3, Insuring the Future, is nu beschikbaar, en zal worden gevolgd door aflevering 4, The Gender Pay Gap. Abonneer je nu om op de hoogte te blijven van nieuwe afleveringen.
================================================================
Over Dataiku
Dataiku is het platform voor ‘Everyday AI’ dat bedrijven in staat stelt gebruik te maken van één centrale oplossing voor het ontwerpen, implementeren, besturen en beheren van AI- en analytische toepassingen. Sinds de oprichting in 2013 is het bedrijf toonaangevend in het democratiseren van data en het mogelijk maken van organisatiebrede samenwerking. Vandaag de dag gebruiken meer dan 450 bedrijven wereldwijd Dataiku om hun gebruik van data en AI te integreren en te stroomlijnen, waarbij verschillende use cases worden aangestuurd, van fraudedetectie tot supply chain optimalisatie. Blijf met ons verbonden op onze blog, Twitter (@dataiku) en op LinkedIn.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.