Industry Wire

Geplaatst door Zoho

Zoho voegt nieuw Unified Communications-platform Trident toe aan Zoho Workplace

Utrecht, Nederland, 9 februari 2023 — Zoho Corporation, een vooraanstaande wereldwijde speler in de technologiesector, onthult vandaag zijn nieuwe Unified Communications-platform Trident. Daarnaast voegt het krachtige nieuwe samenwerkingstechnologieën aan Zoho Workplace toe. Deze uitbreidingen maken het eenvoudiger voor bedrijven om via uiteenlopende kanalen te communiceren, geven hun digitale transformatie een boost en heffen de scheidingslijnen tussen tools op.

Zoho Workplace is een geïntegreerd platform dat samenwerkingstools, productiviteitstools en communicatietools combineert. Dankzij nieuwe verbeteringen vertegenwoordigt het nu een flexibele en functierijke zakelijke mail- en cloud office-oplossing die gebruikmaakt van een gemeenschappelijk datamodel. Alle functionaliteiten worden geïntegreerd met behulp van artificial intelligence en zoekfunctionaliteit. Gebruikers kunnen op die manier effectiever samenwerken en moeiteloos van applicatie wisselen.

Nieuwe functies en verbeteringen zijn onder meer:

  • Zoho Trident biedt een nieuwe ervaring op het gebied van samenwerking, productiviteit en communicatie door mail, instant messages, audio- en videogesprekken, een agenda, to do-lijsten enzovoort binnen een centrale locatie te verenigen. Dit is de eerste native desktopapplicatie van Zoho voor e-mail en chat. Trident biedt organisaties de mogelijkheid om verschillende losse producten in te ruilen voor een geïntegreerd platform.
  • Het Zoho Voice-platform omvat nu een integraal telefoonsysteem dat rechtstreeks is geïntegreerd met Zoho Cliq, een applicatie voor teamsamenwerking, en Zoho Meeting, een applicatie voor videovergaderingen. Werknemers kunnen nu rechtstreeks vanuit al deze applicaties telefoongesprekken voeren, sms-berichten verzenden en inkomende telefoongesprekken beantwoorden.
  • Zoho Webinar, een onderdeel van de applicatie Zoho Meeting, biedt bedrijven de mogelijkheid om een webcast uit te zenden naar duizenden deelnemers en met hen te communiceren via polls en vraag-en-antwoordsessies. Gebruikers kunnen presentaties verzorgen en virtueel bestanden uitwisselen zonder hun scherm te delen, zodat het bandbreedteverbruik tot een minimum beperkt blijft. Ze kunnen in aanloop naar het webinar materiaal uploaden en dat tijdens hun sessie met de aanwezigen delen.
  • Universele drag & drop-functionaliteit biedt gebruikers de mogelijkheid om tijd te besparen door taken binnen verschillende applicaties tegelijk uit te voeren. Zo kunnen ze een e-mailbijlage verslepen en neerzetten in een chatsessie met een collega om het bestand direct te verzenden.
  • Zoho heeft in het kader van zijn focus op de beveiliging mobile device management (MDM)-functionaliteit en e-mailbeveiliging op basis van eenmalige wachtwoorden aan zijn werkplatform toegevoegd.
  • Zoho Workdrive is nu uitgebreid met TrueSync, zodat de opslaglimiet van harde schijven niet langer een probleem vormt. TrueSync creëert een mirror van alle WorkDrive-bestanden en mappen op de pc, zodat gebruikers moeiteloos tussen de cloud en hun computer kunnen wisselen. Ze kunnen bestanden lokaal opvragen en wijzigingen aanbrengen zonder ruimte op de harde schijf te verbruiken.

Sridhar Iyengar, managing director bij Zoho Europe, vertelt: “Het gebruik van Zoho Workplace is het afgelopen jaar flink toegenomen, doordat bedrijven van elke omvang overstapten op digitaal en hybride werken. Zoho is vanwege zijn focus op voortdurende innovatie goed gepositioneerd om een rol te spelen in deze transitie. Zoho Workplace stelt organisaties in staat om hun werkprocessen te integreren tot een punt waarop de scheidingslijn tussen applicaties verdwijnt. Het is bemoedigend om te zien dat zoveel nieuwe bedrijven Zoho Workplace inzetten als hun centrale platform dat naar behoefte aangepast kan worden.”

Zoho Workplace telt momenteel ruim 16 miljoen gebruikers. De omzet uit deze oplossing nam vorig jaar met 30% ten opzichte van 2021. Deze forse groei is te danken aan de toenemende vraag vanuit het bedrijfsleven naar vereenvoudigde en gestroomlijnde oplossingen die tegemoetkomen aan de hoogste eisen op het gebied van privacy. Daarnaast speelde de toenemende kosten van samenwerkingsplatforms van andere leveranciers een rol. Het aantal migraties van Google, Microsoft en GoDaddy naar Zoho Workplace is in 2022 haast verdubbeld.

Prijzen
Zoho Workplace is verkrijgbaar in drie edities: Standard voor €2,70 per gebruiker per maand, Professional voor €5,40 per gebruiker per maand en Zoho Mail voor €0,90 per gebruiker per maand.

Over Zoho
Als aanbieder van meer dan 55 applicaties in vrijwel elke zakelijke categorie, waaronder sales, marketing, klantenservice, accounting en back-officeprocessen en een breed scala aan productiviteits- en samenwerkingstools is Zoho Corporation één van ’s werelds meest veelzijdige softwarebedrijven.

Zoho is een private winstgevende multinational met ruim 10.000 werknemers. Het hoofdkantoor van Zoho is gevestigd in Chennai in India. Het bedrijf beschikt over een Europees hoofdkantoor in Utrecht. Daarnaast heeft Zoho vestigingen in Australië, India, Japan, Mexico, Singapore, de Verenigde Arabische Emiraten en de Verenigde Staten.

Zoho respecteert de privacy van gebruikers en hanteert geen model voor het genereren van advertentieomzet uit oplossingen. Dat geldt ook voor de gratis producten van het bedrijf. Meer over de manieren waarop Zoho de privacy van haar gebruikers waarborgt is te vinden op https://www.zoho.com/privacy.html.

Zoho beschikt over eigen datacenters in alle delen van de wereld, waaronder twee in Europa. Wereldwijd werken meer dan 80 miljoen gebruikers bij honderdduizenden bedrijven met de oplossingen van Zoho, waaronder Zoho zelf. Ga voor meer informatie naar www.zoho.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht