VW zet AI in

Het Volkswagen busje is waarschijnlijk het meest verbouwde, aangepaste, opgepimpte en persoonlijk gemaakte voertuig aller tijden. Niet zo gek dus dat Volkswagen in een recente tv-commercial zei benieuwd te zijn naar wat we allemaal met de nieuwste versie, de elektrische ID. Buzz van plan waren. Met een activerende campagne op social media, die deze week live gaat, daagt Volkswagen liefhebbers uit om deze nieuwsgierigheid te beantwoorden.
Via Instagram krijgt de doelgroep de oproep om te delen wat zij met de ID. Buzz zouden doen als ze de vrije hand zouden hebben. De meest creatieve input wordt vervolgens in AI-tools gevoed en verwerkt tot een prachtige render van hun ideale ID. Buzz.
Met deze activatie is Volkswagen een van de eerste merken die de mogelijkheden van AI toepassen in een campagne. Een beter bewijs is er niet voor het feit dat het beroemde busje met de komst van de elektrische ID. Buzz weer helemaal van deze tijd is.
Gijs Sluijters en Joris Tol, Creative Directors Dentsu Creative Amsterdam: “Volkswagenbusjes worden al jaren door mensen naar hartelust verbouwd. De lancering van de elektrische ID.Buzz zagen we als een goed moment om mensen uit te dagen óók deze bus weer onder han
den te nemen. En aangezien je niet meteen de slijptol in een gloednieuwe bus zet, gebruiken we de kracht van A.I. Zo dagen we mensen uit de bus van de toekomst te bedenken. We zijn heel benieuwd wat daar uit komt!”
Credits:
—-
Concept & Strategy: Dentsu Creative Amsterdam
Production: Dentsu Creative Amsterdam
Media: Boomerang
Website and Ai: Dentsu Creative Amsterdam
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.