Lebara lanceert nieuwe marktpositionering

Duivendrecht, 22 mei 2023 – Lebara lanceert een nieuwe positionering met de pay-off ‘logisch’ en bouwt daarmee verder aan haar positie in de Nederlandse telecommarkt. De mobiele aanbieder richt zich op een brede groep consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik en daardoor onnodig te veel betalen. Lebara helpt consumenten om te kiezen voor een abonnement dat écht bij hen past. Zodat ze alleen betalen voor wat ze nodig hebben. Logisch.
Nieuwe tv-commercial Lebara
Lebara. Logisch.
Niet iedereen zit per se te wachten op ‘unlimited data’, de aller-allerlaatste telefoon of een combinatieabonnement met televisie met daarin tv-kanalen die je toch niet kijkt. Consumenten gebruiken bovendien minder mobiele data dan zij vaak zelf denken, doordat zij zich in wifi-omgevingen bevinden en veel apps maar weinig data gebruiken. Volgens Jens Bezemer, Head of Strategy bij Natwerk (het bureau dat de merkstrategie samen met Lebara ontwikkelde) is dat precies waar het om gaat in deze herpositionering: “Bij Lebara draait alles om slimme keuzes maken voor dat wat je écht nodig hebt. Mensen maken tegenwoordig op allerlei vlakken bewuste keuzes, maar in mobiele telefonie gek genoeg nog te weinig. Terwijl dat veel gemakkelijker is dan soms wordt gedacht. Daarom gaan we, met de nieuwe pay-off ‘logisch’, mensen hiervan bewust maken met verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan.”
Nieuwe positie in de mobiele telecommarkt
Eelco Gijze, Commercieel Directeur van Lebara: “Ik denk dat maar weinig mensen weten dat wij de grootste zelfstandige mobiele aanbieder van Nederland zijn naast de grote drie telecomproviders en hun submerken. We bestaan meer dan twintig jaar en zijn opgericht met maar één missie: mensen laagdrempelig en voordelig met elkaar in verbinding brengen zonder compromis in kwaliteit. Niet meer en niet minder. Inmiddels zijn we uitgegroeid van een prepaid aanbieder naar een totale mobiele aanbieder voor iedereen die voordelig wil bellen en internetten maar wél met de beste kwaliteit van het betrouwbare en snelle netwerk van KPN. De bekendheid van Lebara onder consumenten is goed. Voor ons is nú het moment om verder aan ons merk te bouwen met een nieuwe, onderscheidende merkpositionering waarmee we nog meer consumenten kunnen verwelkomen die bewuste keuzes willen maken.”
Bewuste keuzes maken
In de campagne-uitingen staat allereerst de bewustwording van unlimited data centraal. De nieuwe tv-commercial die vanaf vandaag op televisie is, gaat over onbeperkt milkshakes drinken, die je nooit op krijgt. Logisch. Je moet er waarschijnlijk ook niet aan denken. Toch gek als je er dan wel voor betaalt. Voor veel consumenten geldt hetzelfde eigenlijk voor unlimited data, is de strekking van de commercial. Kies slim en betaal alleen voor wat je nodig hebt. Lebara komt gedurende het jaar met andere verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan.
De regie van de tv-commercial is in handen van Johan Kramer: “Het droogkomische gevoel in het script sprak mij meteen aan toen ik gevraagd werd om deze tv-commercial te regisseren. De eenvoud in het thema van Natwerk heb ik vertaald naar film-logica. Dat was heel leuk om te bedenken.” De campagne is vanaf 22 mei vier weken lang te zien op televisie, online, sociale media en via (digital) out-of-home.
Over Lebara
Lebara is er voor iedereen die kiest voor wat ze echt nodig hebben. Gewoon genoeg beltegoed en data met de beste kwaliteit voor een lage prijs en met een goede service, en dat al twintig jaar lang. De inmiddels ruim 900.000 Lebara-klanten gebruiken een brede keuze in Prepaid en Sim Only abonnementen. Lebara maakt gebruik van het best geteste 4G-netwerk (KPN) van Nederland en is online en op meer dan 7.000 plekken in Nederland verkrijgbaar. Bekijk de website: www.lebara.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.