Software AG ondersteunt Salesforce1 Lightning Connect

Den Haag, 18 november 2014 – Software AG, bekend van BPM- en integratieplatform webMethods, biedt per omgaande ondersteuning voor Salesforce1 Lightning Connect, een nieuwe tool voor het real-time integreren van gegevens die zijn opgeslagen in legacysystemen. Lightning Connect maakt het mogelijk data uit willekeurige gegevensbronnen te benaderen en te gebruiken in combinatie met het applicatieontwikkelplatform Salesforce1. Software AG stelt hiervoor een library van adapters beschikbaar.
Data-integratie is voor veel organisaties een ware uitdaging. Met webMethods Lightning Connect kunnen bedrijven alle bedrijfskritische backoffice-systemen van derden integreren met Salesforce. Hiermee krijgen ze toegang tot al hun data vanuit het Salesforce-platform, ongeacht de onderliggende applicatie, van mainframes en traditionele ERP-systemen zoals SAP, Oracle en Microsoft, tot en met cloud. Het grote voordeel van Lightning Connect is dat organisaties snel en in enkele muisklikken over actuele data beschikken zonder het schrijven van code.
Frank Schiewer, SVP Global Partner Management bij Software AG: “We zijn zeer verheugd over de samenwerking met Salesforce die heeft geleid tot webMethods Lightning Connect. Ons webMethods-platform vormt de integratie-backbone voor meer dan 4.000 bedrijven wereldwijd. We hebben deze enorme ervaring naar de cloud gebracht en via de samenwerking met Salesforce liggen nu flexibele integratie-oplossingen voor elke organisatie binnen handbereik. Zeker nu de digitale transformatie in het bedrijfsleven volop aan de gang is, is de integratie van processen, data en systemen actueler dan ooit. Integratie is de drijvende kracht achter innovatieve, adaptieve applicaties.”
——
Over Software AG
Software AG (FRA: SOW) helpt bedrijven bij het sneller realiseren van hun zakelijke doelen. De technologieën van het bedrijf voor big data, integratie en procesmanagement stellen klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere besluitvorming en dienstverlening. Software AG bouwt voort op meer dan veertig jaar klantgerichte innovatie en is leider in veertien markcategorieën. Aan de basis van het leiderschap liggen kernproducten als Alfabet, ARIS, Apama, Terracotta en webMethods. Software AG telt ruim 4.700 medewerkers in zeventig landen. In 2013 bedroeg de omzet 973 miljoen euro. Meer informatie is te vinden op www.softwareag.com en op www.softwareagblog.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.