Swigle ontwikkelt webapplicatie voor de detailhandel in opdracht van Retail Revenue

Ede, 14 januari 2015. Swigle lanceerde onlangs in opdracht van Retail Revenue een webapplicatie voor de detailhandel. De applicatie van Retail Revenue helpt ondernemers om via een dashboard inzicht te krijgen in de actuele omzet- en winstcijfers.
De webapplicatie van Retail Revenue geeft inzicht in heel veel zaken die helpen om detailhandel succesvol te bedrijven. Zo is het mogelijk om te zien of het bedrijf voor- of achterloopt op de omzetdoelstelling en hoeveel de winkelier, per dag, per maand en per seizoen, moet verkopen om de beoogde winst te behalen. Daarnaast toont het de app via een dashboard o.a. welk merk op dit moment het grootste aandeel heeft aan de brutowinst en hoeveel procent er van de voororders is uitgeleverd. De applicatie toont in één oogopslag op welk onderdeel de ondernemer actie moet ondernemen. De ondernemer kan hierdoor sneller en beter beslissingen nemen op het gebied van inkoop, budget, levering, verkoop en uitverkoop. Met als doel: meer inzicht zorgt voor betere beslissingen en deze zorgen weer voor een beter bedrijfsresultaat.
Er wordt ruwe verkoopdata verzameld en de webapplicatie van Retail Revenue transformeert en combineert deze data in informatie die de ondernemer kan gebruiken om de juiste strategische beslissingen te nemen. Bij consequent gebruik van de applicatie gaat de detaillist de inkoop/budget/levering/verkoop en uitverkoop met andere ogen bekijken. Zelfstandige detaillisten krijgen namelijk op een gemakkelijke en overzichtelijke manier toegang tot managementinformatie via een intuïtief dashboard.
Met de webapplicatie heeft de zelfstandige detaillist een middel in handen waardoor zij weten hoe ze ervoor staan, waarmee zij effectiever kunnen inkopen en beleid kunnen zetten op acties en uitverkoop. Door het op eenvoudige wijze invoeren van een aantal gegevens krijgt men de beschikking over managementinformatie zonder dure hardware (o.a. kassasystemen) en programma’s te hoeven aanschaffen.
Een aantal kenmerken van de Retail Revenue webapplicatie:
• online beschikbaar, gegevens altijd en overal beschikbaar
• eenvoudig en gemakkelijk in te voeren
• op een eenvoudige manier benodigde management informatie in handen
• informatie gebaseerd op eigen cijfers
• abonnement; geen hard – en software nodig
• beschikking over rapportages in cijfers en grafieken
• op feiten gebaseerde besluitvorming
• beschikking over gedetailleerde gegevens om beslissingen te nemen
• budgetteren wordt mogelijk op basis van het aandeel aan de brutowinst per merk
Meer informatie op http://www.retailrevenue.nl/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.