Industry Wire

Geplaatst door Resoluut

Wereldwijde data provider Firsty kiest voor design agency Resoluut

Firsty, de wereldwijde mobiele data provider, heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor branding & design agency Resoluut. Het Amsterdamse agency is verantwoordelijk voor de naam, strategische positionering, visuele identiteit en productontwerp. De Nederlandse startup werd in 2023 opgericht door ex-Adyen product managers en heeft al 1.1 miljoen aan groeifinanciering binnen.

De missie van Firsty is om mobiele data connectiviteit toegankelijk te maken voor iedereen, ongeacht hun locatie. Het bedrijf gelooft dat iedereen recht heeft op een betrouwbare en betaalbare manier om met vrienden en familie in contact te blijven, te werken, te leren en te genieten van entertainment, waar ze ook zijn.

Resoluut heeft de nieuwe positionering en identiteit gebouwd rond het geloof dat connectiviteit een basisrecht is voor iedereen, ongeacht wie je bent of waar je heen gaat: ‘Worldwide mobile data for all’. Firsty stelt mensen boven de winst en doet geen concessies. De identiteit sluit naadloos aan op deze positieve en disruptieve houding en het productontwerp is verfrissend simpel.

Gauthier Thierens, mede-oprichter Firsty: ‘De vlotte en flexibele aanpak van Resoluut, gecombineerd met de constante ambitie om een niveau dieper te gaan, heeft niet alleen onze verwachtingen overtroffen, maar ook de customer experience van de applicatie en de uitstraling van ons merk geoptimaliseerd.’

Consumenten hebben historisch gezien veel problemen gehad met het gebruik van mobiele data over de grens, navigerend door een doolhof van dure databundels en het gedoe van het wisselen van (e)SIMs. Firsty is een klantgerichte oplossing om te concurreren met “deze ondermaats presterende en vaak veel te dure wereldwijde roamingdiensten”, aldus de oprichters Vissers en Thierens. Firsty biedt naast Firsty Fast ook als eerste in de wereld een gratis optie: Firsty Free.

Het bedrijf heeft met succes de pre-seed groeifinanciering van €1,1 miljoen afgerond, geleid door voormalige senior executives van KPN, Marcel Smits en Godert Vinkesteijn, samen met voormalig marketing directeur van Uber en N26, Patrick Stal.

Vince Vissers en Gauthier Thierens zijn beiden ervaren productmanagers met een passie voor het verbeteren van de levens van consumenten. Ze zien met Firsty een kans om de telecomindustrie op te schudden in een vergelijkbare stijl als Adyen met betalingen, door een tech-first product te bouwen dat de behoeften van klanten boven alles stelt.

De wereldwijde roamingtariefmarkt groeit naar verwachting naar 110 miljard in 2028, maar wordt momenteel nog steeds gedomineerd en gemonopoliseerd door grote telecomproviders.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht