Bleckmann richt zich met Manhattan Associates op omnichannelkansen in fashion retail

Bleckmann, Europees marktleider in innoverende supply chain management oplossingen voor de fashion en lifestyle industrie, heeft haar partnership met Manhattan Associates (NASDAQ:MANH) verlengd. Bleckmann richt hiermee haar pijlen op de verwachte kansen in omnichannel in de modeindustrie die naar verwachting alleen al in Europa ruim €450 miljard waard is in 2018.
“We zitten midden in een commerce revolutie die door veeleisende consumenten wordt gedreven. Ongeacht hoe zij winkelen en hun aankopen doen, verwachten zij op hun wenken te worden bediend. Het gaat niet langer alleen maar om de kwaliteit van het product en de look-and-feel van de winkel of de website. Meer en meer gaat het erom hoe aan verwachtingen en beloftes wordt tegemoet gekomen en de snelheid waarmee wordt geleverd, ongeacht waar en wanneer de klant het wenst. De supply chain, en hoe voorraad binnen de supply chain wordt beheerd, is voor kledingmerken en retailers een strategisch wapen in de strijd om de klant. Het optimaliseren van deze processen om aan de klantverwachtingen te voldoen, is de sleutel tot omnichannelsucces en dat is waar Bleckmann, met de ondersteuning van Manhattan’s Supply Chain Commerce oplossingen, de komende jaren de focus op zal leggen om ervoor te zorgen dat onze klanten meer omzet en betere marges kunnen behalen”, aldus Steven Rymenans, Director Strategy Bleckmann.
Bleckmann heeft 1.150 klanten – velen daarvan vooraanstaande retailers – in 28 landen wereldwijd die vanuit 22 distributiecentra in Nederland, België en Groot-Brittannië worden bediend. Het bedrijf heeft twee Operational Divisions: Transport (inbound en outbound) en Logistics (warehousing en value added services), die dagelijks 72.000 pakketten verschepen, maandelijks 720.000 online orders verwerken wat op jaarbasis neerkomt op een waarde van €300 miljoen aan mode en accessoires. Met de oplossingen van Manhattan verwacht Bleckmann in staat te zijn om die toegevoegde waarde aan haar klanten te bieden en tevens haar eigen toekomstige groei te waarborgen.
Pieter Van den Broecke, managing director Central Europe Manhattan Associates, vult aan: “Bleckmann was ongeveer 15 jaar geleden één van de eerste klanten van Manhattan in onze regio (Benelux en Duitsland), en is op het gebied van fashion nog steeds één van de meest innovatieve supply chain dienstverleners. Zowel Bleckmann als Manhattan hebben wereldwijd vooraanstaande klanten en zijn deskundig als het gaat om omnichannelfulfilment. Terwijl Bleckmann zich opmaakt voor de volgende stap kijken wij uit naar de volgende 15 jaar!”
Blijf op de hoogte van het nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via Twitter en Facebook.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.