
De eerste echte AI-collega in klantenservice: wie durft?

In deze video interviewen we Hans de Penning, medeoprichter en CEO van AI-startup Neople, over de introductie van virtuele collega’s binnen organisaties.
Met Neople krijgen deze AI-collega’s een eigen gezicht, naam, en persoonlijkheid, en ondersteunen ze serviceteams door diepgaande kennis van de organisatie te benutten. Hans bespreekt wat deze AI-collega’s precies doen, hoe ze de samenwerking binnen teams versterken, en welke voordelen ze bieden naast bestaande klantenserviceplatforms.
Hoewel AI een waardevolle aanvulling vormt, benadrukt Hans ook waarom menselijke medewerkers onmisbaar blijven voor het behoud van een persoonlijke en menselijke werkomgeving. De sessie biedt inzichten in de toekomst van werk en de balans tussen technologie en menselijkheid op de werkvloer.

Hans de Penning
Hans de Penning is medeoprichter van Neople en serial entrepreneur. Vóór Neople richtte hij het elektrische autodeelplatform Amber op, dat in 2022 werd verkocht aan Mywheels.

Geert-Jan Smits
Geert-Jan heeft zelf meerdere ondernemingen opgericht. Als investeerder en adviseur deed hij daarna veel kennis en ervaring op aan de andere kant van de tafel. Smits heeft een groot netwerk in de start-up- en investeerderswereld en is een ervaren spreker. Daarnaast is hij host voor Emerce TV. Hij is oprichter van Flinders, een online designwoonwinkel in Nederland en België. Geert-jan is investeerder in onder meer Bash, Byborre, Goboony, Occony, RSGA Design, Seenons, Valyuu en Vendora.
Uitgelichte video's

Echte en praktische toepassingen van generatieve AI


Zelflerende algoritmes: zo blijf je je concurrentie in e-commerce voor



Expert talk: hoe overbrug je de AI Trust Gap?

Nieuwe insights
AI in klantbeleving: van belofte naar meetbare waarde[Podcast] Doorzetters met Richard Bross: “Mijn mooiste bedrijf viel om toen ik ziek was”Niet AI, maar wendbaarheid bepaalt de winnaars van morgenDe toekomst van betalen: uitdaging of kans?Recruitment update #3: arbeidsmarkttrends, AI-impact en campagnes vanuit de overheidGerelateerde artikelen


Bedrijven onderschatten complexiteit digitale transformatie

Leiderschap in het AI-tijdperk: minder controle, meer faciliteren
