25 jaar Friday Digital Agency

Dit jaar viert Friday Digital Agency haar 25-jarig bestaan. Wat ooit begon als een initiatief van twee jonge ondernemers met een passie voor digitale innovatie, is uitgegroeid tot een toonaangevend full-service digitaal bureau met een team van meer dan 85 specialisten. Om deze bijzondere mijlpaal te vieren, reist het hele team binnenkort af naar Valencia.
Friday Digital Agency, voorheen bekend als Webstores en Bureau Strak, heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een krachtige combinatie van strategie, creativiteit, marketing en technologie. Het bureau helpt organisaties groeien en digitaliseren in een wereld die continu in beweging is.
Van bescheiden begin tot digitale autoriteit
De oprichters van Friday begonnen hun onderneming met een duidelijke missie: organisaties online succesvol maken. De eerste jaren kenmerkten zich door gestage groei, nieuwe klanten en grotere projecten. Het bedrijf breidde zich uit en werd al snel werkgever.
Met de groei ontstond ook de behoefte aan meer ruimte. Van de eerste locatie aan de Stationsstraat tot de bouw van het ICT Centrum Haardijk in 2008 en uiteindelijk de verhuizing naar het huidige kantoor in de Heemserhoek in 2019 – elke stap markeerde een nieuwe fase van ontwikkeling en innovatie.
Een belangrijke mijlpaal was de fusie tussen Webstores en Bureau Strak, die per 1 januari 2024 werd geformaliseerd onder de naam Friday Digital Agency. Hierdoor ontstond een bureau dat niet alleen sterke digitale platforms ontwerpt en ontwikkelt, maar ook strategische marketing en data-intelligentie inzet om klanten blijvend te laten groeien.
Een toekomstgerichte visie
Het succes van Friday is te danken aan het team van professionals die dagelijks met passie en toewijding werken aan innovatieve oplossingen. De cultuur van nuchterheid, gedrevenheid en kameraadschap vormt de kern van het bedrijf. Talentontwikkeling en een sterke teamspirit zijn cruciaal voor de voortdurende groei en innovatie binnen het bureau.
Daarnaast is het vertrouwen van klanten essentieel geweest. Van start-ups tot grote ondernemingen, Friday heeft de afgelopen 25 jaar talloze bedrijven geholpen bij hun digitale transformatie. Dit succes is mede te danken aan duurzame samenwerkingen met klanten, partners en het bredere netwerk binnen de sector.
Een feestelijke viering in Valencia
Om deze bijzondere mijlpaal te vieren, reist het team van Friday begin maart af naar Valencia. Een moment om samen stil te staan bij de groei en successen van de afgelopen 25 jaar én vooruit te kijken naar de toekomst. Want zoals het motto van Friday luidt: Work Today. Lead Tomorrow.
Friday Digital Agency is 25 jaar jong en nog lang niet klaar. De ambitie blijft om iedere dag een stap beter te worden, samen met klanten, partners en het team. Op naar de volgende 25 jaar digitale innovatie en vooruitgang!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.