AI for Detail brengt mens en machine samen

Iedereen kan tegenwoordig content in AI maken maar niet iedereen beschikt over een oog voor detail. En precies dat is de kracht van de nieuwe AI contentstudio: AI for Detail.
Wat deze studio onderscheidt is het combineren van AI met beeldretouche waar aandacht voor nuance, emotie en merkgevoel centraal staan. Allemaal elementen die AI content pas echt bijzonder en menselijk maken.
AI for Detail is opgericht door Eduard van Bennekom, Linda de Graaff en Edwin Veer. Eduard van Bennekom en Linda de Graaff zijn van het creatieve bureau The Family Amsterdam, van waaruit ze hun ervaring met branding en storytelling inbrengen. Zij richten de studio samen op met Edwin Veer, digital artist, met meer dan twintig jaar ervaring in beeldbewerking en fotografie. Als vaste kracht achter de iconische fotografen zoals Erwin Olaf en Jimmy Nelson, kent hij als geen ander het belang van detail, compositie en sfeer. De studio groeit al snel met een team van zes vaste medewerkers dat dagelijks werkt aan het maken van visuals en video’s. Van fast moving tot fashion maken zij AI content waarmee merken zich kunnen onderscheiden.
“Met AI for Detail willen we laten zien dat technologie pas écht waarde krijgt als je er een menselijk verhaal van maakt,” vertelt Edwin Veer. “Juist daarin schuilt onze kracht: in het creëren van beeld met een ziel,” vult Eduard van Bennekom aan. We brengen de imperfecties terug die ons menselijk maken, zodat content echt en oprecht aanvoelt en past bij de merken waar we voor werken.”
AI for Detail werkt inmiddels voor onder andere Maandag®, Azur Ibiza, Regiobank, TUI en Zaanse Mayonaise. Merken die snappen dat efficiëntie belangrijk is, maar dat geloofwaardigheid, creativiteit en gevoel net zo goed tellen.
Dankzij AI kan het team razendsnel schakelen. Maar het échte verschil wordt gemaakt in de balans tussen technologie en vakmanschap. Elk beeld dat AI genereert, wordt met zorg bekeken, bijgeschaafd en verfijnd. Niet alleen met een scherp oog voor esthetiek, maar ook met gevoel voor context en merkidentiteit. Het resultaat? Content die slimmer, sneller en kostenefficiënter wordt geproduceerd, maar die voelt alsof deze met liefde met de hand is gemaakt.
Naast het runnen van AI for Detail blijven Eduard van Bennekom en Linda de Graaff nog volop werkzaam voor The Family Amsterdam en Edwin Veer als digital artist.
Voor meer informatie, samenwerkingen of interviews:
AI for Detail. AI-powered contentstudio with an eye for detail.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.