Industry Wire

Geplaatst door Amazon.nl

AMAZON.NL RENT MARATHON VOOR PRINSES MÁXIMA CENTRUM

Amsterdam, 15 mei 2025 – Vandaag komen medewerkers van Amazon.nl in actie voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Zij rennen van het Amsterdamse hoofdkantoor naar het onderzoeksziekenhuis in Utrecht. In estafettevorm zullen zij precies een afstand van 42km rennen. Dit doen zij om geld op te halen voor het onderzoeksziekenhuis. Ook Jeroen van Veen, beter bekend als de sponsorloper, rent met hen mee. Jeroen haalde vorig jaar landelijke bekendheid door elke dag 10km te rennen voor het Prinses Máxima Centrum. Dit deed hij ter nagedachtenis van zijn zoon, die overleed aan kanker. Wat de impact is van dit trauma voor een vader en hoe Jeroen dit weet om te buigen naar het positieve, is vastgelegd in een documentaire, genaamd Sponsorloper. Deze documentaire is vanaf vandaag exclusief op Prime Video te bekijken.

image002.jpg
Foto: Vertrek Amazon medewerkers van hoofdkantoor Amsterdam naar het onderzoeksziekenhuis in Utrecht.

Bredere samenwerking
Afgelopen september kondigde Amazon.nl een samenwerking aan met de Foundation van het Prinses Máxima Centrum. Naast een financiële donatie richt deze zich ook op logistieke en technische dienstverlening voor de Foundation. Ook faciliteert Amazon.nl het hele jaar door activiteiten in het ziekenhuis om afleiding te bieden aan kinderen en gezinnen in het Prinses Máxima Centrum. Zo organiseren collega’s van Amazon Web Services tweemaal per jaar een programmeerworkshop en vond afgelopen februari een bioscoopmiddag plaats in samenwerking met Prime Video. In het ziekenhuis werd de film ‘SuperKrachten voor je hoofd’ vertoond, waarbij ook hoofdrolspelers Finn Vogels en Dylan Haegens aanwezig waren voor een meet-and-greet met de kinderen. Aandacht vragen voor het werk van het ziekenhuis blijft nodig. Jaarlijks krijgen ongeveer 600 kinderen in Nederland kanker. Eén op de vier kinderen met kanker overlijdt aan deze ziekte.

Nienke Beek, verantwoordelijk voor Corporate Partnerships bij de Prinses Máxima Centrum Foundation: “Partners zoals Amazon.nl helpen om de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven, versneld te kunnen bereiken. Door de verschillende activiteiten in de samenwerking kunnen we echt een verschil maken voor de kinderen en gezinnen in het Máxima.”

Documentaire Sponsorloper
Tegelijkertijd met de run van medewerkers, gaat op Prime Video de documentaire over Jeroen van Veen in première, gemaakt door Jasper Mulder. Na het verlies van zijn zoontje Kasper (4) besluit Jeroen een jaar lang elke dag 10 kilometer te hardlopen, om geld in te zamelen voor het Prinses Máxima Centrum. Wat begint als een persoonlijke verwerking, groeit uit tot een enorme beweging. Vanuit het perspectief van Jeroen zien we de impact van dit trauma op hem als vader en hoe hij dit weet om te buigen naar het positieve. De trailer van de documentaire Sponsorloper is hier te bekijken.

Jeroen van Veen over de documentaire: “De documentaire laat tot in detail zien wie ik ben. Gevoelens die ik zelf soms maar moeilijk onder woorden kan brengen, heeft regisseur Jasper op een prachtige manier weten vast te leggen. Het maakt me dan ook extra trots dat vanaf vandaag de documentaire bij Prime Video te zien is en daarmee toegankelijk wordt voor veel meer mensen. Op deze manier laten we samen elke dag zien dat niemand in het Máxima er alleen voor staat, en dat er met steun, liefde en kracht heel veel mogelijk is.”

### Einde bericht ###

Over het Prinses Máxima Centrum en de Foundation
Als een kind ernstig ziek is door kanker, staat maar één ding voorop: genezen. Daarom werken zorgprofessionals en onderzoekers in het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie elke dag grensverleggend en gepassioneerd samen aan het verbeteren van de overlevingskans en de kwaliteit van leven van kinderen met kanker. Nu en op de langere termijn. Het Prinses Máxima Centrum is geen gewoon ziekenhuis, maar een onderzoeksziekenhuis waar alle kinderen met kanker in Nederland worden behandeld. Dankzij de hulp van partners en donateurs draagt de Foundation van het Prinses Máxima Centrum bij aan het versneld bereiken van de missie: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven. In de totstandkoming van samenwerkingen met partners uit het bedrijfsleven, kijkt de Foundation hoe er gericht bijgedragen kan worden aan de missie van het Máxima.

Over Amazon.nl
Amazon werd opgericht in 1995 vanuit een duidelijke visie: het dagelijks leven makkelijker én beter maken van onze klanten. Sinds 2020, toen Amazon.nl werd gelanceerd, zetten we ons elke dag vanuit onze kantoren in Amsterdam en Den Haag en onze logistieke centra in Rozenburg en Almelo in om onze Nederlandse klanten een breed assortiment aan te bieden, voor een scherpe prijs, snel en betrouwbaar geleverd. We gebruiken daarbij onze schaal en cultuur van innovatie om te helpen een duurzamere toekomst voor iedereen te creëren, met een focus op vijf impactgebieden: het stimuleren van klimaatoplossingen, het verminderen van verpakkingen en afval, het beschermen van natuurlijke hulpbronnen, het bevorderen van mensenrechten en het innoveren van producten en diensten. Meer informatie is te vinden op Over Amazon en @AmazonNews.

—————————————————–

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht