Nieuwe Ziggo campagne zet Wifi Garantie centraal

Utrecht, 19 mei 2025 – Ziggo lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne waarin Wifi Garantie centraal staat. De campagne speelt in op een herkenbare frustratie van veel mensen: haperende wifi. De Wifi Garantie van Ziggo is daarbij het antwoord en verzekert klanten als eerste in Nederland van een stabiele en betrouwbare verbinding, ook na de voordeur. De campagne gaat vandaag van start met een tv-commercial, online video, radio, social media en digital-out-of-home.
De aftrap van de campagne is een tv-commercial die begint met een spannende actiescène tussen twee gladiatoren in een Romeinse arena. De actiescène komt op een wel heel cruciaal moment tot stilstand wanneer het beeld begint te bufferen. Al snel blijkt het bufferen bij de hoofdpersoon uit de commercial plaats te vinden, die thuis naar de film kijkt. Dit zorgt voor een herkenbaar moment van frustratie. De oplossing volgt direct: zodra de hoofdpersoon kiest voor de Wifi Garantie van Ziggo, loopt de film weer vloeiend en zonder onderbrekingen verder.
Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo: ‘Met deze campagne spelen we bewust in op de herkenbare ergernis van wachten op je favoriete film of serie door een haperende verbinding. Door juist dat moment uit te vergroten én op te lossen, laten we zien wat goede wifi voor Ziggo betekent, waar onze Wifi Garantie voor staat en dat je ons aan die belofte kunt houden.’
Zorgeloze wifi
Met Wifi Garantie zet Ziggo een nieuwe standaard voor wifi thuis, door betrouwbare wifi te bieden, dag en nacht, overal in huis. Klanten ontvangen hiervoor gratis wifi-versterkers die zijn afgestemd op het internetgebruik en de grootte van hun woning. Bij wifi-problemen biedt de klantenservice 24/7 persoonlijk contact. Als dat nodig is, komt er kosteloos een monteur langs om de wifi-verbinding te optimaliseren. Zo garandeert Ziggo dat zowel particuliere als kleinzakelijke klanten overal in huis of op kantoor zorgeloos kunnen streamen, gamen, videobellen en werken zonder onderbrekingen.
De campagne, ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam, is zichtbaar op televisie, online video (OLV), social media, radio en digital out-of-home, waaronder op de LED-schermen van de Ziggo Dome en Hoog Catharijne. Daarnaast wordt onder andere branded content en PR ingezet.
Nieuwe strategie
Met de introductie van de Wifi Garantie (als eerste in Nederland) zijn klanten verzekerd van snelle en stabiele wifi in elke ruimte van hun huis. Daarnaast heeft VodafoneZiggo in maart het internetaanbod versimpeld en de prijzen aangepast. Deze stappen maken onderdeel uit van het nieuwe strategische plan van het bedrijf. Dit plan zet een duidelijke koers uit voor de toekomst en bestaat onder andere uit een herpositionering van het internetaanbod, versnelling van de netwerkstrategie en gerichte investeringen in kernactiviteiten.
Credits
Opdrachtgever: VodafoneZiggo
Creatief bureau: Ogilvy Amsterdam
Productie: Holy Fools
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.