International Research Platform UMC Utrecht
Omschrijving
Wij ontwikkelden een nieuw platform om UMC Utrecht te positioneren als een internationaal, toonaangevend wetenschappelijk instituut. Het platform geeft alle onderzoekers en onderzoeksgroepen – binnen én buiten UMC Utrecht – een stem en gezicht. Door het creëren van één centrale plek, heeft het wetenschappelijk instituut nu een krachtige, collectieve uitstraling.
Doel
Het doel was om UMC Utrecht internationaal te positioneren als een toonaangevend wetenschappelijk instituut. Daarnaast wilden we de kennisuitwisseling tussen wetenschappers bevorderen, een gebruiksvriendelijke interface creëren voor het delen van onderzoeksinformatie, de zichtbaarheid van UMC Utrecht in de internationale medische gemeenschap verbeteren en het aantal bezoekers en gebruikers verhogen. Onderzoek is een essentieel onderdeel van UMC Utrecht, dat meer dan 150 onderzoeksgroepen heeft zonder een centrale plek. Het nieuwe platform moest daarom transparante informatievoorziening bieden en fungeren als aanjager voor samenwerkingen, het aantrekken van onderzoekstalent en het stimuleren van (inter)nationale kennisuitwisseling.
Resultaat
Het ontwikkelde platform functioneert als visitekaartje voor de uitgebreide onderzoeksactiviteiten van UMC Utrecht en dient als ‘digitale etalage’. Door een koppeling met een database worden gegevens over onderzoekers en hun publicaties automatisch geladen, wat up-to-date informatie met minimaal onderhoud garandeert. Onderzoek is nu een prominent onderdeel van de UMC Utrecht-website, wat de vindbaarheid van onderzoekers en onderzoeksgroepen aanzienlijk verbetert. Het platform trekt de aandacht van andere ziekenhuizen, onderzoeksinstellingen, potentiële studenten en internationale media. Daarnaast maakt het publiceren van verdiepende verhalen over specifieke onderwerpen het UMC Utrecht een nog sterker onderzoeksinstituut. De website trekt nu 4.000 gebruikers per dag, met een totaal van 60.000 gebruikers en 220.000 weergaven, wat een bewezen effect van de SEO-strategie aantoont. De website is binnen een halfjaar van 0 naar circa 4.000 gebruikers per dag gestegen, wat de migratie-inspanningen succesvol maakt. Hier zijn enkele statistieken:
– 4.000 gebruikers per dag
– 60.000 gebruikers, 220.000 weergaven
– 2,5 pagina per sessie – gemiddeld 3,5 minuut actief
– 71.751 clicks via Google
– Desktop: 62,5%, mobiel: 33,8%
– 1.824.278 vertoningen
– Gemiddelde positie 20,81
– Top zoekwoorden (1-4): 21.498
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond