Industry Wire

Geplaatst door Shopinvest

Familieholding Shopinvest investeert in nieuwe marketinggroep met Social Taco en Studio Piñata

Het Belgische family office Shopinvest investeert in Yuntos, een nieuwe marketinggroep met daarin social media agency Social Taco en branding agency Studio Piñata. De toetreding en kapitaalsinjectie moet de groep de nodige slagkracht geven in een markt die vandaag bijzonder concurrentieel is. “Dankzij deze samenwerking kunnen we onze groeiambities versneld realiseren, zowel met nieuwe producten en diensten als via gerichte strategische overnames”, zegt CEO Thijs Wostyn.

Voor Thijs Wostyn kent marketing weinig geheimen. Geboren in een ondernemersfamilie, met een grootvader die een regionale krant uitgaf en een vader die een drukkerij had, ontwikkelde hij al vroeg een passie voor communicatie. Dat mondde na zijn studies uit in een eerste bedrijf: Social Taco. Dat bedrijf is intussen een toonaangevend social media agency dat organisaties ondersteunt met authentieke storytelling en gerichte campagnes. In 2023 hield Wostyn met Studio Piñata een tweede bedrijf boven de doopvont: een branding agency dat organisaties helpt met hun merkpositionering en employer branding.
Strategische sprong vooruit

Waar Wostyn, samen met Axelle De Groote en Stijn Vanhaverbeke, vandaag de operationele leiding van beide bedrijven op zich neemt, is zijn partner Yoni Bultinck verantwoordelijk voor sales en HR. “We geloven in een erg mensgerichte aanpak”, vertelt Bultinck. “Zo werken we met zelfsturende teams die elk de vrijheid krijgen om een eigen expertise binnen marketing te ontwikkelen. Zo blijven we wendbaar en kunnen we snel en gericht onze klanten ondersteunen.”

De voorbije acht jaar groeide het team van Social Taco en Studio Piñata uit tot een vaste kern van 13 medewerkers, aangevuld met een netwerk van freelancers. Opvallend: 80% van de nieuwe klanten komt via aanbevelingen van tevreden bestaande klanten. “Dat is het bewijs dat onze aanpak werkt, en daar blijven we ook in de komende jaren op inzetten”, klinkt het bij Wostyn. Ook nabijheid bij de klanten speelt een steeds grotere rol in de strategie van Social Taco en Studio Piñata.

“Naast onze kantoren in Torhout en Kruisem, breiden we nu ook uit naar Antwerpen. Op die manier kunnen we nog beter inspelen op de noden van klanten in de regio.”
Met de steun van Shopinvest wil Wostyn die sterke basis nog verder uitbouwen. “We richten met Yuntos een nieuwe groep op die niet alleen naar de huidige marktvraag, maar ook naar toekomstige trends en technologieën zal kijken.” In dat kader wordt alvast een Marketing Innovation Manager aangetrokken. “Het is de bedoeling dat die persoon innovatieve toepassingen gaat ontwikkelen”, verduidelijkt Wostyn. “Met op maat gemaakte oplossingen die bedrijven echt vooruithelpen willen we ons namelijk onderscheiden van andere spelers in de markt.”
Partner voor de lange termijn

Shopinvest zag meteen groeipotentieel in de toekomstplannen van Wostyn. “Wij geloven in bedrijven die hun klanten echt centraal stellen en die een duidelijke visie hebben op de toekomst”, vertelt Kristof Talpe, CEO van Shopinvest. “Dit is voor ons een verbintenis voor de lange termijn.”

Voor de klanten van Social Taco en Studio Piñata verandert er verder niets. “Het gaat erom dat we de kracht van elk bedrijf behouden en die in de groep versterken,” zegt Wostyn. Daarbij kiest Yuntos voor een lagekostenstructuur met kleine, gespecialiseerde teams die rechtstreeks in contact staan met de klanten. “Met Shopinvest als waardengedreven, duurzame partner kunnen we nog meer maatwerk aanbieden en willen we uitgroeien tot een resultaatgerichte groep, die kansen durft grijpen om zich te versterken. We staan dan ook open voor nieuwe partnerships die onze expertise aanvullen en onze positie als innovatieve marketingpartner verstevigen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht