Industry Wire

Geplaatst door Red Hat

Red Hat lanceert vernieuwd partnerprogramma en nieuw Partner Demand Center

Amsterdam, 30 juli 2025 — Red Hat, marktleider in open source-oplossingen, kondigt vandaag het nieuwe Red Hat Specialized Partner Program en het Partner Demand Center aan. Beiden geven de partners van Red Hat meer mogelijkheden om zich te onderscheiden, hun expertise te verdiepen en zelfstandig marketingcampagnes uit te voeren. Deze hulpmiddelen zijn wereldwijd per direct beschikbaar voor alle partners van Red Hat.

Nieuwe specialisaties en meer erkenning voor partners
Het Red Hat Specialized Partner Program stond eerder als pilot bekend onder de naam Partner Practice Accelerator. Dit programma biedt partners nieuwe manieren om hun kennis in Red Hat-oplossingen te verdiepen en erkent hun bewezen technische expertise. Waar voorheen de focus lag op Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat OpenShift, zijn de groeitrajecten nu uitgebreid naar producten als Red Hat Enterprise Linux (RHEL) en RHEL AI. Daarnaast worden bestaande specialisatietrajecten voor Red Hat OpenShift verder verfijnd in deelgebieden zoals virtualisatie, containers en applicatieontwikkeling. Partners kunnen zich vervolgens profileren als specialistische partners in onder meer bedrijfskritische automatisering en AI platforms.

Nieuw Partner Demand Center voor autonome marketing
Het Red Hat Partner Demand Center helpt partners om eenvoudiger effectieve marketingcampagnes, content en programma’s te lanceren. De belangrijkste voordelen van het platform:

  • Volledig zelfstandige executie van marketingcampagnes: Tuig zelfstandig marketingcampagnes van begin tot eind op via een intuïtief, self-serviceplatform.
  • Eenvoudig aanpasbare content: Voeg je eigen huisstijl en messaging toe aan kant-en-klare marketingactiviteiten voor onderscheidend vermogen.
  • Uitgebreide lokalisatie-opties: Het platform bevat momenteel meer dan zestien campagnes in negen ­talen voor de belangrijkste oplossingen in het Red Hat-portfolio.
  • Uitgebreid inzicht in activiteiten en leads: Krijg toegang tot gedetailleerde dashboards met inzicht in onder meer marketingactiviteiten, performance en leads.

Red Hat zet hiermee hun partnergerichte koers door. Het doel is om partners meer vrijheid te geven, meer helderheid te bieden over groeikansen en de samenwerking te versterken. Zo blijft Red Hat ook de rebate-strategie optimaliseren om de bedrijfsgroei van partners en productgroei onder klanten te versterken.

“Partners zijn voor ons onmisbaar in het realiseren van technologische innovatie en toegevoegde waarde bij onze klanten en gebruikers. Met deze vernieuwingen bieden we onze partners meer kansen om te groeien, zich te onderscheiden en gezamenlijk succes te boeken”, aldus Marcel Timmer, Country Manager van Red Hat in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht