Martine Veldhoen benoemd als CEO Burson Nederland

Amsterdam, 6 augustus 2025 – Burson, het wereldwijde communicatiebureau waar Hill & Knowlton onder valt, kondigt vandaag de benoeming aan van Martine Veldhoen als CEO voor Nederland.
Veldhoen komt van Philips, waar ze Global Integrated External Relations Director was. Daarvoor was ze Hoofd Communicatie voor Nederland en Scandinavië bij Airbnb, waar ze verantwoordelijk was voor corporate, beleids- en consumentencommunicatie. Haar bureau-ervaring omvat functies als Head of Technology bij Edelman Nederland en Consumer Technology Lead bij Edelman EMEA, waar ze werkte met klanten als Samsung, PayPal en Meta. Daarvoor was ze Head of Consumer Division bij TEAM LEWIS Nederland.
“Martine is een ervaren en getalenteerde leider met een scherp gevoel voor innovatie”, zegt Jon Hughes, CEO EMEA van Burson. “Ik ben ervan overtuigd dat Burson Nederland onder haar dynamische leiderschap het bureau zal blijven voor klanten die hun reputatie willen versterken en voor toptalent dat hun carrière wil uitbouwen terwijl ze werken met ’s werelds meest toonaangevende merken. Ik ben dan ook heel blij om Martine te mogen verwelkomen bij Burson.”
Veldhoen begon haar carrière als journalist voordat ze de overstap maakte naar communicatie, waardoor ze een diepgaand begrip heeft van storytelling, het beschermen en bouwen van reputaties en het medialandschap.
“Dit is een mooi moment om bij Burson aan de slag te gaan, een netwerk met een sterke reputatie, een ambitieuze visie en getalenteerde mensen”, zegt Veldhoen. “Wat mij drijft is de kracht van communicatie om leiders en merken te helpen bij verandering, het grijpen van kansen en het bouwen aan een blijvend sterke positie. Reputatie is nog nooit zo belangrijk geweest en ik kijk ernaar uit om samen met ons getalenteerde team onderscheidend en impactvol werk te leveren voor onze klanten en van Burson de plek te maken voor talent dat wil bijdragen aan de toekomst van ons vak.”
EINDE BERICHT
Over Burson
Burson is de wereldwijde leider in communicatie die zich richt op het beschermen en bouwen van reputaties voor klanten. Met zeer gespecialiseerde teams, toonaangevende technologieën en baanbrekende creatieve oplossingen helpen wij merken en bedrijven hun reputatie te herdefiniëren, zodat zij vandaag en in de toekomst voorop kunnen blijven lopen. Burson is onderdeel van WPP (LSE/NYSE: WPP), het bedrijf voor creatieve transformatie. Kijk voor meer informatie op www.bursonglobal.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.