Industry Wire

Geplaatst door Playground

De bol Festivalwinkel keert terug op Lowlands

Na het succes van vorig jaar keert De Festivalwinkel van bol deze zomer terug naar Lowlands, in samenwerking met creative agency Playground.

Voor het tweede jaar op rij wordt het online merk fysiek tot leven geblazen op de camping van Lowlands: precies daar waar festivalgangers hen nodig hebben. Aan elke stap van de festivalreis is gedacht om ervoor te zorgen dat bezoekers niets tekortkomen.

De Festivalwinkel
Zo is er een fysieke 24-uurs winkel waar je alles voor je festivaldagen kunt scoren, zowel online via order & pick-up (via lowlands.bol.com) als gewoon ter plekke. Geen gesjouw naar Biddinghuizen dus: lekker licht reizen en op de camping kopen wat je nodig hebt.
Nieuw dit jaar is het populaire muziekspel Hitster. Niet alleen te koop in de winkel, maar ook live te beleven op het dakterras van De Festivalwinkel, waarbij bezoekers worden uitgedaagd met verschillende spelelementen.

Het Magazijn
Achter de winkel ligt Het Magazijn: het kloppende hart van de activatie. Overdag het logistieke centrum waar bestellingen klaarstaan, maar zodra de nacht valt, verandert het in een club vol spraakmakende, onverwachte namen. Een ding is zeker: het nachtprogramma van bol barst van de energie.

Leen- & Hulpservice
Hulp nodig bij het opzetten van een tent of blijkt de hamer nog in de schuur te liggen? Geen paniek. Het Leen- & Hulpserviceteam van bol staat klaar om campingbezoekers uit de brand te helpen bij hun camping-installatie.
En wie A zegt, moet ook B zeggen: op maandagochtend helpt de Leen- & Hulpservice actief bij het afbreken en inpakken van de kampeerplekken van bezoekers. Zo wordt het festivalterrein netjes achtergelaten én wordt festivalgangers hulp geboden op een moment dat zij een extra paar handen wel kunnen gebruiken.

Beleving boven alles
Met De Festivalwinkel draagt bol bij aan de ervaring van festivalbezoekers. Niet alleen zichtbaar zijn maar vooral waarde toevoegen op het juiste moment. Vanuit die gedachte bundelen bol en Playground opnieuw de krachten en helpt Playground het concept ook dit jaar uit te werken. De klik tussen merk, doelgroep en festival leidt vervolgens tot een activatie die blijft hangen. Alles is erop gericht om het festivalleven net dat beetje makkelijker en leuker te maken, van producten en service tot entertainment.

Noot voor de redactie

Over Playground
Playground verbindt merken met jongeren door middel van experiential marketing. Vanaf de eerste creatieve concepten tot de laatste productionele details geeft Playground impact aan de ‘memorable moments’. Met roots in de muziek- en festivalwereld staat de agency middenin de jeugdcultuur. Playground verbindt jongeren met evenementen en muziek aan de hand van indrukwekkende merkactivaties en pakkende campagnes. Het beste idee, voor het juiste publiek, op het perfecte moment.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht