Industry Wire

Geplaatst door Lexa en AndAgencyAmsterdam

Lexa kiest AndAgencyAmsterdam als strategisch PR- en influencerpartner

Datingplatform Lexa heeft na een pitch gekozen voor AndAgencyAmsterdam als strategisch PR- en influencer marketingpartner in Nederland. De samenwerking maakt deel uit van een bredere herpositionering van Lexa als datingapp die zich richt op het empoweren van millennial singles in hun zoektocht naar de liefde. De eerste campagne gaat deze week live op verschillende social kanalen.

Met een jaarplan vol impactvolle activaties zet Lexa in op het doorbreken van datingclichés en het creëren van oprechte, menselijke connecties. In een overvolle datingmarkt kiest het merk voor een persoonlijke en inclusieve benadering. In plaats van te sturen op standaard ‘checklisten’ en ideaalbeelden, ligt de nadruk op echtheid, herkenning en vrijheid om jezelf te zijn. De activaties sluiten aan bij de leefwereld van singles tussen de 23 en 44 jaar, en dragen bij aan zichtbaarheid, engagement en groei in actieve gebruikers.

Gerichte merkactivaties als motor voor groei en zichtbaarheid
De keuze voor AndAgencyAmsterdam kwam voort uit een pitch eind vorig jaar, waarin het bureau Lexa wist te overtuigen met een strategisch en creatief plan dat naadloos aansluit bij de nieuwe merkkoers. Gedurende het jaar ontwikkelt en coördineert AndAgencyAmsterdam diverse PR-, influencer- en media-activaties, waaronder podcasts en creatorcampagnes. Met een sterke focus op zichtbaarheid, shareability en merkbeleving krijgt de vernieuwde positionering een tastbare invulling via earned en social media.

Damien Mollers, Senior Marketing Manager Multi-Market bij Lexa (Meetic): “In een markt waarin algoritmes en oppervlakkigheid de boventoon voeren, kiest Lexa bewust voor een persoonlijke en herkenbare benadering. AndAgencyAmsterdam wist dat perfect te vertalen naar een plan dat impactvol én geloofwaardig is. Samen brengen we de vernieuwde positionering van Lexa tot leven, op een manier die singles helpt zichzelf te zijn en hen te leren om met je hart te daten, niet je (online) checklist.”

Sophie van der Schaft, co-CEO AndAgencyAmsterdam: “De kracht van onze samenwerking zit in het doorbreken van het standaardbeeld van online-dating. Door menselijke verhalen en échte ontmoetingen centraal te zetten, creëren we activaties die niet alleen opvallen, maar ook voelen als een verlengstuk van de doelgroep. Geen algoritmes, maar aansluiting bij beleving en emotie. Wij kijken er naar uit samen met Lexa singles op een oprechte manier te verbinden met de liefde.”

De eerste campagne bestaat uit een influencer- en podcastactivatie, aangejaagd via paid social op Meta en TikTok, en vanaf deze week zichtbaar op beide platformen.

Meer informatie: www.lexa.nl | www.andagency.amsterdam

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht