Nothing haalt $200 miljoen op in Serie C-financiering om de volgende fase van consumentgerichte AI mogelijk te maken

Londen, 16 september 2025 – Nothing kondigt vandaag nieuwe financiële injectie aan. In de Series C-financieringsronde haalde het merk $200 miljoen op, bij een waardering van $1,3 miljard. Deze mijlpaal markeert de start van de volgende fase voor het Londense techmerk: van de enige, onafhankelijke nieuwe smartphonefabrikant van het afgelopen decennium, naar een native AI-platform waarin hard- en software samensmelten tot één intelligent systeem.
Bouwen aan een basis voor de toekomst
“Nothing is opgericht vanuit de ambitie om een nieuwe technologische shift teweeg te brengen,” zegt Carl Pei, CEO en medeoprichter van Nothing. “We hebben altijd gehandeld vanuit het vertrouwen dat, als we een smartphone merk op schaal konden uitbouwen en daarmee het laatste distributiepunt in de consumententechnologie in handen kregen, we goed gepositioneerd zouden zijn om die shift mogelijk te maken. We wisten toen nog niet hoe dat eruit zou zien, maar de mogelijkheden zijn nu kristalhelder.”
Vanaf het begin is gewerkt aan een goede basis: een end-to-end waardeketen die in staat is op korte termijn, kwalitatieve producten te leveren. Velen gingen Carl Pei en zijn medeoprichters al voor, maar een hardware bedrijf uit bouwen is moeilijk: “er zijn talloze mogelijke valkuilen en er is geen ruimte voor fouten,” aldus Carl Pei. Nothing is daarom opzoek gegaan naar de juiste mensen op de juiste plaats: een team met een innovatieve mindset, dat ook instaat is om op een pragmatische manier te werk te gaan en snelle productlanceringen te realiseren. Op die manier wil het merk de optimale gebruikservaring realiseren voor zijn community.
Vandaag de dag staat die fundering stevig. Van bekroonde designs, tot een wereldwijd, kostenefficiënt productie- en supply chain-netwerk dat gebouwd is op kwaliteit. De afgelopen vier jaar heeft Nothing miljoenen toestellen verkocht. In 2024 groeide het bedrijf met 150%, waarna het in 2025 over de grens van $1 miljard dollar aan totale omzet is gegaan.
Het bouwen van deze basisinfrastructuur is het meest waardevolle wat Nothing heeft gedaan. “We hebben geluk gehad dit te kunnen realiseren met de steun van onze community. Onze huidige positie in de markt is dan ook moeilijk te evenaren,” aldus Pei. “We hebben de mogelijkheid om binnen enkele maanden elk hardware product van A tot Z te realiseren en op de markt te brengen.
Daarnaast kunnen onze go-to market operaties meteen wereldwijd toestellen leveren en klanten ondersteunen. Deze klanten zijn ook nog eens een hechte community die met ons meedenkt en creëert. Dat alles kan zonder concessies op innovatie of de bureaucratische beperkingen waar andere, gevestigde waarden mee te maken krijgen. Op naar het volgende hoofdstuk.”
Besturingssystemen, opnieuw uitgevonden
De aanwezigheid van smartphones is de afgelopen 18 jaar sterk gegroeid, de toestellen zijn uitgegroeid tot hét persoonlijk hulpmiddel voor uiteenlopende dagelijkse taken. Volgens Pei maakt de ongeëvenaarde toegang tot gebruikerskennis en contextuele informatie de smartphone tot zo’n krachtig consumentenapparaat. Daarom is hij van mening dat de smartphone ook in het AI-tijdperk een van de belangrijkste apparaten zal blijven.
Anderzijds moet ook erkent worden dat de smartphone-ervaring in de afgelopen drie jaar nauwelijks is geëvolueerd en AI in diezelfde termijn een revolutionaire vooruitgang heeft geboekt. De meeste evoluties in de smartphonemarkt zijn teleurstellend en beperkt. Het gaat vaak om kleine verbeteringen in fotobewerking, vertalingen of assistentenfuncties.
Om het volledige potentieel van AI te benutten, moeten hardware merken zichzelf voortdurend heruitvinden. Bij Nothing ziet men hierin een duidelijke kans. Het bedrijf gelooft in een toekomst waarin besturingssystemen fundamenteel anders functioneren dan de systemen die we vandaag kennen: ze zullen hun gebruiker écht kennen, hyper-gepersonaliseerd zijn en zich automatisch aanpassen aan context en behoeften. Onnodige taken worden dan zelfstandig afgehandeld, zodat mensen zich kunnen richten op wat voor hen belangrijk is.
Volgens Carl Pei betekent dit een verschuiving van een one-size-fits-all aanpak naar gepersonaliseerde besturingssystemen die voor iedere gebruiker uniek zijn. Die visie reikt verder dan smartphones alleen: naast audioapparaten en smartwatches kijkt Nothing op termijn ook naar slimme brillen, humanoïde robots en zelfs elektrische voertuigen. “We staan nog maar aan het begin,” benadrukt Pei.
Nothing is uniek gepositioneerd om deze toekomst te kunnen realiseren: het merk is in het bezit van het laatste distributiepunt, met alle bijhorende contextuele en gebruikerskennis en laat dat nu net essentieel zijn om een dergelijk gepersonaliseerd OS te ontwikkelen. Om hyper gepersonaliseerde ondersteuning te bieden, moet een AI gestuurd besturingssysteem voortdurend aanwezig zijn in de leefwereld van zijn gebruiker. Voor Nothing betekent dit het integreren van AI-ervaringen in de eigen hardware, met als doel technologie opnieuw vorm te geven en de mens te versterken.
De toekomst van consumententechnologie op miljardenschaal
Op korte termijn gelooft Nothing dat de smartphone het enige toestel blijft dat jaarlijks op miljardenschaal wordt gekocht. Toch zal iedereen binnenkort een extra device meedragen dat minstens even belangrijk zal zijn. De smartphone is krachtig, maar kan door zijn omvang niet altijd aanwezig zijn: soms zit deze in onze broekzak, of zijn we onderweg met onze handen vol.
AI wordt steeds nuttiger naar mate het meer context krijgt. Nothing houdt rekening met een nieuwe productcategorie: AI-native toestellen. Dit zijn apparaten die altijd beschikbaar zijn wanneer de gebruiker ze nodig heeft, intelligentie combineren met contextbegrip en automatisch actie ondernemen. Het bedrijf streeft naar toestellen die op basis van gebruik context registreren en zo interfaces op aanvraag genereren, volledig afgestemd op de noden van de gebruiker op dat moment.
Nothing voert al lange tijd onderzoek naar hoe de toekomst met deze AI-native toestellen er zou kunnen uitzien, het merk plant namelijk volgend jaar enkele van zijn eerste toestellen van deze nieuwe generatie te lanceren.
Series C-kapitaalronde
Deze financieringsronde stelt Nothing in staat om deze visie te realiseren: het versnelt de innovatie roadmap die voorzien is en maakt het mogelijk om de distributie van de toestellen op te schalen. De ronde werd geleid door Tiger Global, met aanzienlijke steun van bestaande aandeelhouders GV, Highland Europe, EQT, Latitude, I2BF en Tapestry, aangevuld met nieuwe strategische steun van Nikhil Kamath en Qualcomm Ventures.
Naast deze Series C-ronde, bereidt Nothing ook de lancering van de volgende Community-ronde voor. Daarmee geven ze de gebruikers opnieuw de kans om deel uit te maken van de evolutie van Nothing. Meer details daarover, geeft het merk binnenkort prijs.
Carl Pei sluit af: “terwijl we schrijven aan het volgende hoofdstuk in ons verhaal, kijken we met veel dankbaarheid naar onze community, ons team en onze partners. Verder schrijven aan dit verhaal is enkel mogelijk dankzij jullie.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.