Industry Wire

Geplaatst door Dealer4Dealer

Dealer4Dealer: ‘Koppeling 1000ste webshop laat veranderende mentaliteit bedrijven zien’

Groningen – Onlangs constateerde de Groningse digitale bruggenbouwer voor webshop-oplossingen Dealer4Dealer, dat men de 1000ste koppeling voor webshops met efficiënte business-software had gerealiseerd. Uiteraard reden voor een groots feest op locatie bij de gelukkige winnaar International Trade Concepts. Los van het ludieke feestgedruis, laat deze mijlpaal volgens Dealer4Dealer overduidelijk zien dat er onderhand sprake is van een veranderende mentaliteit binnen veel bedrijven. Dat wil zeggen, het unaniem verworven inzicht dat (online) automatisering van bedrijfsprocessen een onvermijdelijke stap is voor succesvol ondernemen in de nabije toekomst.

Innoverende, digitale online technologie biedt aan de lopende band nieuwe mogelijkheden voor bedrijven en de verschillende markten waarop zij zich richten. Dit heeft geleid tot een hele groep nieuwe online ‘webshop’ ondernemers binnen de dynamische e-commerce branche. Maar ook de gevestigde ondernemer zit niet stil. Sinds enkele jaren is er een drastische ommekeer waar te nemen. De stap van enkel fysiek ondernemende bedrijven naar e-commerce als belangrijk extra verkoopkanaal wordt in veelvuldige mate genomen.

Om concurrerend te kunnen werken en in veel gevallen ook de (explosieve) groei te faciliteren maken meer en meer gebruik van business-software zoals ‘Exact Online’. Daarmee is ook de vraag naar integratie van front- en backoffice sterk gestegen. Diverse systemen opereren veelal los van elkaar, waardoor er bij bedrijven een urgente behoefte bestaat voor het koppelen van deze systemen door middel van applicaties. De benodigde kennis, expertise en het budget ter implementatie van deze koppelingen ontbreekt bij bedrijven. Mede hierdoor aarzelen zij om de stap daadwerkelijk te zetten.

De verbeterde businessmodellen van bedrijven vragen daarom om het maken van de benodigde koppelingen tussen fysieke en online systemen. Een goed voorbeeld is vanzelfsprekend de retail. Voorheen fysieke ondernemingen gaan intussen massaal overstag om hun winkels, backoffice- en kassasystemen te integreren met online verkoopkanalen zoals webshops, maar ook online marktplaatsen als Bol.com, Amazon, en Beslist.nl. Daarnaast is er een sterk toenemende vraag naar koppelingen met innovatieve platformen, zoals Lightspeed en Afosto. Bedrijven als deze ontwikkelen en faciliteren software waarmee kassasytemen en webshops verbonden zijn en informatie uitwisselen vanuit één online platform.

Commercieel directeur René Albertema van Dealer4Dealer en ervaringsdeskundige van het eerste uur heeft hierover een uitgesproken mening. “In 2010 kregen wij de eerste aanvraag voor een webshop-oplossing. In veel gevallen heb je te maken met een keten aan applicaties die van elkaar afhankelijk zijn. Toch wisten we samen met onze klanten en partners altijd een passende oplossing te vinden. Vorig jaar hadden we met 360 nieuwe klanten een topjaar. Ik ben ervan overtuigd dat business-software het centrale punt moet zijn waar alle informatie samenkomt en verspreid wordt. Het internet biedt ongekende mogelijkheden, mits je je backoffice op orde hebt. Om het nu nog te maken in de e-commerce denk ik dat je uniek moet zijn of veel volume moet kunnen draaien. Dealer4Dealer is dan ook trots om hierin letterlijk en figuurlijk dé schakel te zijn voor bedrijven.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht