Adobe introduceert een nieuw Digital Enterprise Platform voor Customer Experience Management

Daarnaast biedt Adobe een aantal nieuwe Customer Experience-oplossingen aan die ontwikkeld zijn op het Adobe Digital Enterprise Platform. Deze oplossingen helpen de marketing- en line of business executives om zowel online als offline gepersonaliseerde en gerichte campagnes uit te voeren. Het platform helpt IT-afdelingen om de klantinteracties binnen alle lagen van de onderneming te verbeteren. Met dit uitgebreide aanbod voor zowel marketing als IT kunnen ondernemingen de klantbeleving optimaliseren om nieuwe klanten te winnen, bestaande klanten te behouden en om de merkloyaliteit te vergroten.
Optimaliseren van de klantbeleving met één platform
Het nieuwe aanbod van Adobe is een modulair, open en op standaarden gebaseerd platform voor het leveren van aantrekkelijke digitale oplossingen binnen sociale media-, web-, mobiele- en printkanalen. Het biedt ondernemingen een complete basis voor het creëren, beheren en leveren van digitale ervaringen binnen meerdere kanalen. Het maakt hierbij gebruik van de mogelijkheden van HTML 5, Adobe® Air, Flash® Player en Adobe Reader®. Daarnaast biedt het platform integratie met Adobe Online Marketing Suite voor het optimaliseren van digitale marketingcampagnes en het leveren van gepersonaliseerde digitale ervaringen binnen alle kanalen die door marketing-,sales- en klantenserviceafdeling worden ingezet.
Ook de ontwikkeling van mobiele applicaties wordt verbeterd door de integratie met Adobe Flash Builder en Flex. Daarnaast worden ook Flash Builder 4.5 en Flex 4.5 aangekondigd, beide oplossingen zijn geïntegreerd in het Adobe Digital Enterprise Platform. Zij bevatten nieuwe ondersteuning voor het bouwen van mobiele applicaties voor Android-apparaten, BlackBerry PlayBook, iPhone en iPad (zie afzonderlijk persbericht). Met de groeiende populariteit van smartphones en tablets binnen bedrijven, zijn IT-afdelingen op zoek naar effectievere methoden om applicaties te ontwikkelen, leveren en te ondersteunen voor een breed scala aan apparaten en platformen. Met behulp van Flash Builder en Flex maken ondernemingen gebruik van één tool, één framework en één codebase voor het creëren van hoogwaardige applicaties die draaien op het web, de desktop en de belangrijkste mobiele platformen.
Het verbeteren van klantbinding binnen de gehele klantenlevenscyclus
De nieuwe Customer Experience Management-oplossingen van Adobe, die ontwikkeld zijn op het Adobe Digital Enterprise Platform, maken nieuwe klantgerichte ervaringen mogelijk:
* Geïntegreerde Content Review – Versnelt de time-to-market voor nieuwe marketingcampagnes en klantbelevingen en verbetert de workflow en processen die nodig zijn om digitale content te creëren, reviewen en snel aan te passen binnen de verschillende onderdelen van de levenscyclus van de klant.
* Web Experience Management – Werft nieuwe klanten doordat managers en marketing professionals een oplossing hebben voor het creëren, beheren en publiceren van rijke content via het web, sociale media, mobiele apparaten en email.
* Communicatie met de klant – Verbetert de klantloyaliteit door het centraliseren en beheren van het creatieproces en het samenvoegen en leveren van veilige, persoonlijke correspondentie en formulieren via verschillende kanalen. De oplossing stelt ondernemingen in staat om nieuwe inkomstenbronnen te genereren, de kosten te verlagen, klantloyaliteit te verbeteren en te voldoen aan wet- en regelgeving.
* Merkbeleving via sociale media – Ondernemingen kunnen de conversatie aangaan met nieuwe en bestaande klanten om zo een community te bouwen en merkloyaliteit en -binding te creëren binnen de digitale omgevingen van de onderneming, in aanvulling op publieke sociale media websites.
* Selectie en aanmelding – Vermindert online klantverlies en versnelt de time-to-market met effectieve productimplementaties. Het stelt zakelijke gebruikers in staat om snel online aanmelding mogelijk te maken, met een goede klantbeleving.
* Gezamenlijke werkomgeving – Medewerkers die in contact staan met de klant kunnen een uitstekende dienstverlening bieden, doordat zij snel toegang hebben tot essentiële informatie. Hierdoor kunnen zij vragen en dossiers efficiënt en accuraat afhandelen.
“De mogelijkheid om superieure klantervaringen te bieden is doorslaggevend voor het realiseren van concurrentievoordeel”, stelt Rob Tarkoff, senior vice president en general manager Digital Enterprise Solutions bij Adobe. “Het Adobe Digital Enterprise Platform biedt ondernemingen een complete basis om met klanten werkelijk een band op te bouwen bij iedere interactie met oplossingen die gebruiksvriendelijk, effectief en productiever zijn, beter zijn afgestemd op de voorkeuren van de klant en de merkloyaliteit bevorderen.”
“Succesvolle ondernemingen weten dat zij, om voorop te blijven lopen als digitale onderneming, betekenisvolle en blijvende relaties moeten opbouwen met hun klanten”, stelt Melissa Webster, vice president Content & Digital Media Technologies bij IDC. “Dit is vooral een grote uitdaging vanwege alle verschillende kanalen die klanten gebruiken om de interactie aan te gaan met bedrijven. Er is daarom behoefte aan een platform dat ondernemingen verschillende oplossingen biedt die hen helpen om de interactie aan te gaan met hun klanten. Door hierbij uit te gaan van de wensen van de klant als het gaat om waar, wanneer en hoe er interactie plaatsvindt, kunnen ondernemingen klantbelevingen bieden die ervoor zorgen dat klanten steeds weer terug blijven komen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.