Industry Wire

Geplaatst door Botboys

Leidse start-up Botboys verovert de wereld met technologie voor chats

Leiden, 8-9-2016 – In razend tempo hebben chatbots een vaste plaats veroverd in de communicatiemix. Alleen face-to-face communicatie krijgt in een aantal scenario’s nog de voorkeur, met chatbots als tweede, zo blijkt uit een groot recent onderzoek. Het Leidse Botboys is op dit gebied de nummer één van Europa en becommentarieert de belangrijkste uitkomsten.

Van chatbots of bots wordt door het merendeel van de ondervraagden verwacht dat ze 24-uurs service kunnen bieden. Dit is waar face-to-face in het algemeen tekort schiet: bedrijven hebben niet 24 uur per dag personeel beschikbaar voor face-to-face communicatie. 64% van de ondervraagden ziet bots als een geschikt medium voor een snel antwoord op eenvoudige vragen. Vergeleken met face-to-face verwachten mensen zelfs dat chatbots sneller zijn als het gaat om een respons binnen 24 uur.

Kort samengevat is het oordeel van de groep ondervraagden over bots: snel, 24 uur per dag beschikbaar, gemakkelijk en efficiënt. 42% van de mensen wil liever niet face-to-face als er een alternatief voorhanden is. Face-to-face heeft nog steeds de snelste responstijd, maar op elk ander vlak scoort de bot substantieel hoger.

Diagrammen in het onderzoek laten zien dat chatbots de volgende communicatiemiddelen voorbij gestreefd zijn: de online chat, telefoon, social media, de smartphone app en natuurlijk het websiteformulier, de e-mail en de brief.

Bron: White Paper on Chat Bots, www.mycleveragency.com/blog/2016/06/latest-white-paper-chat-bots-consumer-research-study/.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht