Opel komt met eigen fanpage op Facebook

Na eerdere activatie op YouTube, Twitter en Flickr is Opel nu ook actief op het populaire social media-kanaal Facebook. Op http://www.facebook.com/opelnederland kunnen vrienden, fans en andere geïnteresseerden veel Opel- en ander nieuws vinden. Centrale thema op de Facebook-pagina van Opel is ‘Praktische Innovatie’. Opel biedt niet alleen autogerelateerde content, maar ook veel andere slimme ideeën. De Opel Facebook-vrienden zijn bovendien zelf ook uitgenodigd praktische innovaties aan te dragen
Social media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het gebruik ervan groeit met de dag en het biedt een ieder het ideale platform voor een ‘nieuwe’ manier van communiceren. Opel is al actief op YouTube met spectaculaire en leuke video’s, op Flickr met een uitgebreide fotocollectie en op Twitter met de laatste nieuwsfeitjes. Om al deze social media-activiteiten te completeren, is Opel Nederland nu ook gestart met een professionele en eigentijdse fanpage op Facebook. De Fanpage is tot stand gekomen middels een intensieve samenwerking met Isobar Nederland die tekende voor de strategie, concept, uitvoering en de operationele invulling.
Privileges
Personen die het merk Opel willen volgen en die een Facebook-account hebben, kunnen ‘fan’ worden van de Facebook-pagina van Opel. Hij of zij blijft dan niet alleen op de hoogte van alles wat met Opel te maken heeft, maar heeft ook de beschikking over tal van privileges. Toegang tot exclusieve content bijvoorbeeld, en de mogelijkheid om zelf nieuws, video’s en/of andere passende content op Opels Facebook-pagina te plaatsen.
Deze stimulans tot interactie met klanten en fans is een van de pijlers van de Opel Facebook-community. Opel biedt de Facebook-gebruikers dan ook de mogelijkheid om mee te denken over de invulling van de Opel-pagina, om een van Opels belangrijkste kernwaarden – ‘praktische innovaties’ – verder te laden en te versterken.
Innovatie
Opel past de kernwaarde ‘Innovatie’ niet alleen toe in zijn modellen, bijvoorbeeld in de vorm van de slimme en innovatieve FlexDoors® van de Opel Meriva. Het merk wil kleine en grote innovatieve vernuftigheden graag ook samenbrengen op de Facebook-pagina. Zo is de pagina zelf volledig flexibel opgesteld en kan deze met behulp van een inventief CMS vanuit de achterkant volledig beheerd en gewijzigd worden. Verder kunnen alle Opel Facebook-vrienden al hun ideeën over praktische innovaties plaatsen op Opels Facebook-pagina. Uiteraard speelt merkbeleving eveneens een belangrijke rol; die beleving kan natuurlijk door niemand anders beter uitgedragen worden dan de Opel-rijder zelf. Dus kan de Opel-rijder in de sectie ‘Opel Verhalen’ zijn of haar Opel-ervaringen met elkaar en met de bezoekers van Opels Facebook-pagina delen.
– EINDE PERSBERICHT –
Over Isobar
Isobar is een full service digital communicatiebureau dat zich druk maakt om alles wat ‘nu’ is. Hoewel Isobar onderdeel is van een internationaal netwerk met meer dan 65 kantoren wereldwijd, ligt de focus in Nederland op drie vakgebieden; Digitale Activatie, Mobile en Social. Een nieuwe bureaupropositie voor de convergeerde wereld van vandaag.
Over Opel
Opel, een van Europa’s grootste autofabrikanten, is in 1862 opgericht in Rüsselsheim (Duitsland) waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Opel en haar zustermerk Vauxhall in Engeland verkopen voertuigen in meer dan 40 landen. Het bedrijf bezit fabrieken en ontwikkelingscentra in zes Europese landen en heeft rond de 40.000 medewerkers in dienst (sinds december 2010). In 2010 verkocht Opel meer dan 1,1 miljoen personenauto’s en lichte bedrijfswagens in Europa, goed voor een marktaandeel van 6,2 procent. De modellen van Opel worden gekenmerkt door vooruitstrevend design, innovatieve technologieën en milieubewustzijn. Eind 2011 zal Opel de elektrische Ampera op de markt brengen; hiermee creëert het merk een nieuw segment in de Europese automarkt en onderstreept het haar trendsettende rol bij het bieden van vooruitstrevende mobiliteitsoplossingen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.