Agenda

Geplaatst door: Media Perspectives en Beeld & Geluid

Cross Media Café: Media CEO’s Presenteren Innovatieagenda

*Onderdeel van Business Day tijdens Dutch Media Week*

De Nederlandse mediasector is in ontwikkeling en moet concurreren met internationale media en techbedrijven. Er is een internet ontstaan waar gebruikers niet weten wat er gebeurt met de data die zij achterlaten na het consumeren van media. Hoe brengen we de data weer terug bij de gebruiker? Hoe organiseren we privacy by design, de bestrijding van fakenews en duiding van fakecontent? Wat is daarop het antwoord van de Nederlandse mediasector?

De Nederlandse mediabedrijven nemen het voortouw in het zoeken naar een oplossing. In het afgelopen jaar hebben de directies van grote mediabedrijven met elkaar overlegd over een gezamenlijke innovatieagenda. Een bijzonder onderdeel hiervan betreft de samenwerking rond consumentendata en een oplossing voor databreuk.

Tijdens dit Cross Media Café, dat we organiseren in samenwerking met Beeld & Geluid, presenteren de media CEO’s hun gezamenlijke innovatieagenda. De minister van Economische Zaken, Micky Adriaansens, is gevraagd om deze in ontvangst te nemen.

Sprekers
– Arno Otto, Chief Transformation Officer bij Talpa Network
– Pim Schmitz, CEO van Talpa Holding
– Sven Sauvé, CEO van RTL Nederland
– Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België
– René Delwel, Managing Director van EMG Nederland
– Peter Lubbers, CEO van Banijay Benelux
– Martijn van Dam, Lid raad van bestuur) van de NPO

Praktische informatie
Het Cross Media Café zal plaatsvinden op dinsdag 4 oktober en is gratis fysiek bij te wonen of te volgen via een livestream. De bijeenkomst duurt van 14.00 – 15.00 uur. Er is geen pauze tussendoor.

Deel dit bericht