Jos Veldwijk
  • Jos Veldwijk

  • 8 artikelen
  • 1.831.395 views
  • 38 reacties

Jos Veldwijk

Werkt bij
VeldMerk Digitale Marketing
Functie
Social Business Consultant
Twitter
@josveldwijk
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/veldwijk

Jos helpt B2B bedrijven beter in te spelen op de kansen van digitale media. Hij geeft advies, ontwikkelt slimme strategieën en biedt structurele begeleiding. Zijn aanpak zorgt voor meer focus op de juiste klanten, lagere kosten en een betere service. Hij stelt graag vragen vanuit andere perspectieven. Op zijn blog deelt hij zijn visie, kennis en nieuwe inzichten. Naast ondernemer is Jos actief als auteur, spreker en freelance docent Social & Digital Marketing bij Beeckestijn Business School.

Artikelen van Jos Veldwijk

  • 5 november 2014 13:04

Drie redenen waarom een Social Media Team onmisbaar is

Alle organisaties willen iets bereiken met Social Media. Meestal is één persoon hiervoor verantwoordelijk. Maar hoeveel tijd en energie er ook wordt ingestoken, resultaat blijft vaak achterwege. Want om echt iets te bereiken, hebben organisaties een Social Media Team nodig. Wat is er aan de hand? Iedere organisatie is tegenwoordig zichtbaar op Social Media. Men verwacht dan dat één persoon de accounts beheert en updates […]

  • 22 oktober 2014 13:00

Zakelijke dienstverleners groeien sneller met digitale marketing

Tien jaar geleden was de marketingmix eigenlijk best overzichtelijk. Je kon adverteren in kranten of magazines, radio- en TV commercials inzetten, brochures uitbrengen, direct mailings versturen en evenementen organiseren. Tegenwoordig is dat wel anders. Nu kun je gebruik maken van een scala online marketingtechnieken zoals e-mailmarketing, content marketing, zoekmachineoptimalisatie, bloggen, Google Adwords en sociale media. Dat stelt ons voor de uitdaging om de juiste digitale marketingmix te bepalen. Maar waarin moet je eigenlijk investeren?

  • 28 februari 2014 15:45

Negentien onbekende LinkedIn tips

Zit je al een tijdje op LinkedIn en ken je de basistips van LinkedIn al? Als je graag meer uit LinkedIn wilt halen vind je hier nog eens negentien LinkedIn tips die je direct kunt gebruiken.

  • 2 december 2013 16:00

B2B Case: de digitale strategie van Volvo Cars

Sinds enkele jaren probeert Volvo in te spelen op digitale ontwikkelingen en een aanpassing van het businessmodel. Daarbij wordt gebruik gemaakt van nieuwe technologieën zoals mobiele toepassingen en Social Media. Het doel is om een directe klantrelatie met eindgebruikers op te bouwen, zonder de relatie met bestaande dealers te verstoren.

  • 24 juli 2013 15:00

In vijf stappen naar een mobiele internetstrategie

Een mobiele internetstrategie is noodzakelijk voor bedrijven die in contact willen blijven met klanten. Onderzoek laat namelijk zien dat het gebruik van mobiel internet een grote vlucht neemt. Volgens NowNederland had eenenzestig procent van de Nederlanders in 2012 toegang tot mobiel internet. Een verdubbeling.

  • 7 december 2012 16:51

Waarom marketingmanagers social media links laten liggen

Marketingmanagers geloven in de toegevoegde waarde van social media. Desondanks spelen marketingmanagers zelf onvoldoende in op het potentieel van social media. Uitzonderingen daargelaten, zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar met online communicatie.

  • 30 mei 2011 16:00

De social media-strategie van Philips Healthcare

Het duurde even voordat de Nederlandse top van Philips doorkreeg dat medewerkers in 80 landen Facebookpagina’s hadden opgestart. Maar tegenwoordig maakt Philips serieus werk van social media, zo deed haar recente social media beleid al vermoeden. Ook op andere terreinen zet de aanpak van Philips zoden aan de dijk.

  • 19 april 2011 13:59

In 5 stappen naar een Social Media strategie voor B2B

Uit onderzoek blijkt dat 78% van de Nederlandse bedrijven in 2011 van plan is om meer budget vrij te maken voor Social Media. De kans is groot dat ook u overweegt om in de spelen op de kansen van Social Media in de zakelijke markt. Maar hoe brengt u dat in de praktijk?