Laura van Nigtevegt
  • Laura van Nigtevegt

  • 3 artikelen
  • 81.055 views
  • 5 reacties

Laura van Nigtevegt

Werkt bij
Locwork Orange
Functie
Oprichter & Global Content consultant
Twitter
@locworkorange
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/lauravanni...

Laura van Nigtevegt helpt bedrijven een wereldwijd publiek te bereiken door productiestrategieën voor internationale content te ontwikkelen en te implementeren. Als oprichter van Locwork Orange en onafhankelijk Global Content consultant brengt zij e-commerce, marketing en localization op een natuurlijke manier samen.

Artikelen van Laura van Nigtevegt

  • 25 juni 2015 11:00

Content marketing internationaal: hoe doen Vice en Conrad dat?

Webwinkeliers die méér kansen over de grens willen verzilveren moeten zorgen dat de content in hun shops toegankelijk is in andere talen. Maar hoe zorg je nou dat je content ook relevant is voor een buitenlands publiek? Moet je alles gewoon één-op-één vertalen? Of moet je per markt speciale content maken? En wie moet dat dan doen? Regelt het hoofdkantoor alles of moeten lokale kantoren aan de bak? Werk je met vertaalbureaus of doe je alles in-house?

  • 4 maart 2015 16:10

De beste global websites en waarom

Google is volgens de 2015 Web Globalization Report Card de nummer één Global Website. In het jaarlijkse onderzoek van Byte Level Research scoort Google weer als beste op gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning voor een zo groot mogelijk wereldwijd publiek. Ook twee Nederlandse bedrijven hebben een plek in de top 10 veroverd: Booking.com staat op de derde plaats, Philips op nummer acht. Wat is hun geheim? Wat doen ze zo goed? En wat kan je er zelf van leren?

  • 17 februari 2015 11:00

Je content in alle talen: de vijf principes

Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes: