Deutsche Post bezorgt kranten en bladen via mobiele app
Kleinere uitgevers verliezen vanaf dit najaar een kostenpost: de fysieke distributie. Deutsche Post brengt dan namelijk een app uit voor tablet computers die dat overbodig maakt.
Kleinere uitgevers verliezen vanaf dit najaar een kostenpost: de fysieke distributie. Deutsche Post brengt dan namelijk een app uit voor tablet computers die dat overbodig maakt.
Uitgevers en de posterijen hebben te maken met hetzelfde probleem: consumenten kopen en versturen steeds minder papier. Internet neemt productie en distributie over. Daarom komt Deutsche Post met een iPad-dienst voor uitgevers om digitale werken te verspreiden.
Pakketdienst DHL stapt in de markt voor online betaalsystemen en maakt DHL Checkout breed beschikbaar.
Postbedrijf Deutsche Post pleegt een overname om zijn technisch kunnen op het gebied van internetreclame te verbreden.
Postbedrijf Deutsche Post koopt Nugg.ad, een Europees werkende specialist op het gebied van gedragsgebaseerde reclame, ook wel behavioural targeting genoemd.
Yahoo gaat in Duitsland veilingen bieden in samenwerking met Deutsche Post en Postbank. Onder de noemer Webtransfer zullen de Duitsers zorg dragen voor betaling en bezorging. Met deze samenwerking wil Yahoo tegengas geven aan de grote veilinghuizen, zoals QxlRicardo.com, Trader.com en het oorspronkelijke Franse iBazar .