Uitgever klaagt Google aan om AI-diefstal zoekverkeer
De Amerikaanse beursgenoteerde educatieve online uitgever Chegg klaagt Google aan om het stelen van verkeer met zijn AI-antwoorden.
De Amerikaanse beursgenoteerde educatieve online uitgever Chegg klaagt Google aan om het stelen van verkeer met zijn AI-antwoorden.
Adverteerders mogen wat Google betreft ook buiten het domein van de cookies gebruikers gaan tracken om hun advertentieprestaties te meten. Fingerprinting wordt het nieuwe begluren van de online consument.
Bedrijven zetten AI in om efficiënter te werken, betere beslissingen te nemen en nieuwe markten te ontdekken. Maar wat betekent dit voor jouw organisatie?
Voor het eerst noteert Google in Europa en omgeving (EMEA) een jaaromzet van boven de honderd miljard dollar. Een smetje op het kwartaalverslag is de omzetdaling uit reclame buíten Googles eigen domeinen.
Google stelt Joost Smit aan als vaste beneluxbaas van zijn Cloud-tak nadat hij de afdeling al ad-interim leidde.
De Engelse markttoezichthouder neemt Google Search en Advertising beter onder de loep. “Een concurrerende markt kan reclamekosten bij zoekmachines doen dalen ter waarde van 600 euro per huishouden”.
Google investeert ruim een miljard dollar in de maker van de AI-chatbot Claude, het bedrijf Anthropic.
Met de inzet van nieuwe technologie kan Omoda persoonlijke stijladviezen gaan geven zoals je verwacht in een lokale fysieke winkel maar dan online op schaal.
De nieuwe versie van Chrome ging niet door, mogelijk moet Google de browerbusiness zelfs afstoten van de rechter en concurrenten knagen aan marktaandeel Search. Googles marktmacht is niet meer vanzelfsprekend.
Er is Temu en Shein zo veel aan gelegen marktaandeel te pakken, dat ze zelfs Amerika’s grootste retailers eruit bieden op Google.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie wil via de rechter Google-moederbedrijf Alphabet dwingen om zijn internetbrowser Chrome af te stoten. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen.
Stackit, onderdeel van Schwarz Group, sluit een opmerkelijke overeenkomst met Google. Gebruikers van de Duitse clouddienst kunnen Google kantoordiensten gebruiken, maar de Amerikanen krijgen geen zicht op de data.
Wat merken nieuwsuitgevers ervan als Google hun artikelen níet in de zoekresultaten laten verschijnen? Die test gaat de Europese mediasector […]
Google is niet meer de betrouwbare aanjager van verkeer naar websites die het twee decennia was. Er zit weinig groei meer in zoekmachineverkeer. AI ontwricht de zoekmachine.
Googles omzet uit reclame-activiteiten groeide niet eerder zo langzaam als nu, nog maar nét tien procent. Daar staat tegenover dat nieuwe business met dertig of meer procenten groeit.