PUMA migreert e-commerce naar Google Cloud
Fabrikant van sportartikelen PUMA hevelt verschillende onderdelen van zijn e-commercesysteem, waaronder de website, over naar Google Cloud.
Fabrikant van sportartikelen PUMA hevelt verschillende onderdelen van zijn e-commercesysteem, waaronder de website, over naar Google Cloud.
Google scherpt per 5 mei aanstaande zijn spambeleid voor Search verder aan om AI-spam te weren.
Welke zoekmachine en welke webbrowser wil je primair gebruiken? Die vraag krijgen miljoenen Europeanen vandaag voorgelegd door Google.
Socialmediagigant en beurskandidaat Reddit heeft naar verluidt een datadeal gesloten met Google om diens AI’s te trainen.
“De tools en het werk van marketeers worden slechter. Daarmee bereik je niet meer wat morgen van je wordt verwacht? Dan Taylor, baas Global Ads bij Google, is duidelijk: ‘2024 is een omslagjaar’.
Google gaat voorrang geven aan hoogwaardige webpagina’s over de verkiezingen voor het Europees Parlement om misinformatie te bestrijden.
Google weet maar niet de regie te krijgen over het uitfaseren van cookies als reclamevehikel in Chrome. IAB UK en de Engelse toezichthouder CMA willen eerst nog antwoorden en forse ingrepen.
Google brengt lijn in de naamvoering van zijn chatbots. De naam Bard verdwijnt en de ChatGPT-kloon gaat later deze maand Gemini heten.
Google gaat groene windenergie inkopen bij twee nog te bouwen windparken van Shell en Eneco. De techreus noemt het de grootste offshorewindcontracten waar het tot nu toe afneemt.
Google Cloud is het snelst groeiende onderdeel van het techconcern. De tak waar ook de AI-ontwikkelingen onder vallen groeide twee sneller dan de rest van het bedrijf.
Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Ads-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.
Wordline wordt een van de belangrijkste betalingsproviders van Google in Europa. Omgekeerd omarmen de Fransen de cloud van de Amerikanen om hun diensten naar uit te besteden en voor ontwikkeling van nieuwigheden.
OpenAI werkt aan een Android-versie van ChatGPT die de rol van Google Assistent kan overnemen.
Chatbot Bard van Google is nauwelijks droog achter de oren en figureert al als hoofdrolspeler in reclamecampagnes.
Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf januari 2024. In de tweede helft van dat jaar schakelt Google helemaal over op een ander reclamesysteem, als het niet tegenzit althans.